Skip to main content

ik heb geen vraag maar ik wil graag mijn gevoelens uiten, maar ik ben daar nogal slecht in in het nederlands, dus ik ga het in het engels doen.

i don’t understand the purpose of staying alive. the world is going to shit with the environment, the multiple genocides that are happening and capitalism making sure i won’t even be able to keep living in this country. my future is working until i die but still not being able to afford a house or food. everyone is just another cog in the machine that is capitalism. i don’t want to live for that. 

i try to think of reasons to live but the only thing i can come up with is that i don’t want my grandparents to be at their grandchild’s funeral.

i barely have any friends and i wonder if the friends i do have would care if i died. i wonder that about a lot of people. or who would care if i disappeared. i would love to do that. disappear. go somewhere else, turn off my phone. i wonder how people would react. if they’d even notice.

i don’t even understand why i feel like this. i had a good childhood, i do (kind of) good in school, i recently joined a band and i really enjoy it, but i still feel like shit. not all of the time, i think.

i’m not gonna kill myself, i think, but i do wonder what’s the purpose of staying alive.

vertaling:

Ik begrijp het doel van in leven blijven niet. de wereld gaat naar de kloten met het milieu, de vele genocides die plaatsvinden en het kapitalisme dat ervoor zorgt dat ik niet eens in dit land kan blijven wonen. mijn toekomst is werken tot ik sterf, maar ik kan me nog steeds geen huis of eten veroorloven. iedereen is gewoon een zoveelste radertje in de machine dat het kapitalisme is. daar wil ik niet voor leven. 

Ik probeer redenen te bedenken om te leven, maar het enige dat ik kan bedenken is dat ik niet wil dat mijn grootouders op de begrafenis van hun kleinkind zijn.

Ik heb nauwelijks vrienden en ik vraag me af of de vrienden die ik wel heb er iets om zouden geven als ik dood zou gaan. Dat vraag ik me bij veel mensen af. of wie het uit maakt als ik verdwijn. Ik zou het leuk vinden om dat te doen. verdwijnen. ergens anders heen gaan, mijn telefoon uit zetten. Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren. als ze het zelfs zouden merken.

Ik begrijp niet eens waarom ik me zo voel. Ik had een goede jeugd, ik doe het (redelijk) goed op school, ik ben onlangs bij een band gegaan en ik vind het erg leuk, maar ik voel me nog steeds klote. niet de hele tijd, denk ik.

Ik ga geen zelfmoord plegen, denk ik, maar ik vraag me wel af wat het doel is van in leven blijven.

Geen reactie

Reageer