Skip to main content

Hey, ik ben een meisje van 16 en de laatste tijd voel ik me steeds kutter.

Alles word gewoon teveel voor mij. School,stage, werk en mijn thuissituatie. Ik vraag me af hoezo ik leef. Voor mij heeft het leven geen zin. Ik voel me alleen terwijl ik gewoon vrienden heb. Ik voel me niet fijn en heel onzeker. 
ik weet niet wat ik verder met mijn leven moet. Ik wil eigenlijk het liefst gewoon niet meer leven. 

wat is nou het doel van leven? Je gaat naar school, je krijgt later een baan en gaat dood. Hoezo nu dan niet al? Want ik heb er helemaal geen zin meer in
 

Heey,

Wat vervelend dat je je zo voelt. 

Misschien is het een idee om het met iemand te bespreken. Dit kan opluchten en dan loop je er ook niet zo alleen mee rond. 

Je zou met iemand uit je omgeving kunnen praten, zoals: je ouders, iemand op school, een vriend/vriendin, je huisarts of iemand anders die je vertrouwt. Je zou ook met 113 zelfmoordpreventie kunnen bellen of chatten. Dit is gratis en annoniem, en ze zijn 24/7 bereikbaar. Het nummer is: 0800-0113 en je kan chatten via: https://www.113.nl . Je kan morgen natuurlijk ook met De Kindertelefoon bellen of chatten.

hoop dat je hier wat aan hebt.

 

joeeeee


Hey, 

Ik zat een paar maand geleden ook in dezelfde situatie met school en soms thuis is het nog steeds niet zo heel aangenaam maar ik denk wel dat dit hoort bij een tiener zijn en nu ook door corona is het natuurlijk een moeilijke periode. Ikzelf ben naar de psycholoog gegaan en dit heeft mij echt geholpen! Misschien kan dit ook een tip zijn voor jou :)

 

Groetjes 


Hallo

Ik geloof dat het doel van het leven is om stap voor stap uit te vinden wie je bent. Stap voor stap ontwikkel je eigenlijk je identiteit. 
 

veel succes!


Hey Anoniempjexotb,

Ik zit ook met hetzelfde probleem dat ik eigenlijk geen idee heb wat de zin van het leven is. Daar heb ik dan ook geen antwoord op.

Wel helpt het heel erg als je het met iemand gaat bespreken. Het is misschien moeilijk, maar het helpt echt. Het kan je mentor of vertrouwenspersoon zijn of een vriend(in). Je hoeft je in ieder geval niet te schamen voor je gevoelens!

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Het is soms verleidelijk, maar het is hardstikke zonde! Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij helpen je dan. Je kan natuurlijk ook altijd met ze bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten.

Om toch de tijd te doden zou ik kleine, leuke dingen doen waar je blij of rustig van wordt. Je kan ook je gevoelens in een verhaal opschrijven. Het klinkt misschien raar, maar helpt wel.

Groetjes iemand.


Reageer