ik zeg nooit wat

  • 10 November 2020
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste

 

ik was vandaag met wat vrienden en 1 iemand die ik niet kende opstap. Nu zit ik ermee dat als ik samen met mijn vrienden fietste naar de plek waar we afgesproken hadden praat ik heel de tijd maar vanaf dat er iemand bij is die ik niet ken dan sla ik toe en zeg ik niks meer. Ik weet niet hoe dit kom ik ben helemaal niet zo een stil persoon. Ik wil wel wat zeggen maar ik durf het op de een of andere manier niet. Als ik nu thuis kom zit ik er ook mee omdat ik weet dat ze achter mijn rug over mij bezig waren dat ik niets zeg en enorm stil ben.

 

Mvg


1 reactie

Hi Randomgast9170,

 

niet iedereen is hetzelfde en jij kijkt als er een onbekende bij is liever eerst even de kat uit de boom. Daar is op zich niks mis mee. Vaak is het ook wel verstandig om eerst een beetje te weten met wie je te maken hebt.

Het lijkt me wel vervelend als je eigenlijk wel wat wil zeggen, maar het lukt niet op zo'n moment, maar misschien kunnen je vrienden je daarbij helpen.

 

Waarschijnlijk weten je vrienden wel dat je een beetje afstand neemt als er onbekenden bij zijn, maar wat nou als zij er voor zorgen dat jij je iets comfortabeler voelt door die nieuwe en nog onbekende even aan jou voor te stellen. Zoiets van 'dit is Mister x en dit is Randomgast9170. Mister X ken ik van de voetbal of whatever en dan heb je al een beetje dat je niet meer met een heel onbekend iemand samen bent en dan is het misschien makkelijker om dan iets tegen hem/haar te zeggen?

Zou zoiets je een beetje kunnen helpen?

Als je een gesprek begint kun je altijd over dingen praten waar iedereen makkelijk een antwoord op kan geven, zoals 'woon je ook in (plaatsnaam) of zit je hier alleen op school’ of 'ken je (naam van die vriend die je voorstelde aan hem/haar)  al lang’ of je kunt het hebben over wat jullie van plan zijn om te gaan doen bijvoorbeeld ‘ik heb echt zin om weer eens te gaan voetballen /naar de bios’ of whatever jullie gaan doen’ of gewoon over het weer ‘ik haat het als het regent en ik zit op de fiets’ of çorona is best kut, je mag dit niet en dat niet’. Nou ja, je snapt me vast wel.

 

Als je eenmaal een beginnetje hebt dan komt de rest vaak wel vanzelf en als je het toch lastig vindt om met die 'nieuwe’ te praten dan kun je altijd nog met één van je vrienden praten en die onbekende er een beetje bij betrekken door te zeggen 'wat vind jij’ of 'heb je dat ook’

Of ze achter je rug om zo over je praten weet ik niet. Het kan ook dat je dat gevoel of idee hebt. Je kunt het eens vragen aan één van je vrienden of zij het raar vinden dat je wat stiller bent als er een onbekende bij is en dan bedenken wat jullie er samen aan zouden kunnen doen om het makkelijker te maken voor jou.

 

Succes en het komt vast wel weer goed :relaxed:

 

Update is altijd leuk en vragen stellen mag altijd :wink:

 

Groetjes,

M&M's

Reageer