Vraag

Ik word nooit met gelijke waarde behandeld. Hoe kom ik hier over heen?

  • 5 July 2023
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

Hallo

Ik heb dit account gemaakt omdat ik gewoon niet weet wat ik met mijn leven moet doen op dit moment.

Zoals de titel al zegt, ik voel me onwaardig. Sommige van mijn famillie die behandelen me al heel mijn leven alsof ik iets ben met minder waarde. Tuurlijk zijn ze aardig en ik hou van ze , maar ze behandelen me bijna altijd alsof zij suprieur zijn tot mij. Er zit dan ook een flink leeftijds verschil tussen ons. Ik haat het want ze behandelen me alsof ik een domme 3 jarige ben, en dat ben ik niet.

Zelfs op school , door mijn vrienden en klasgenoten , en zelfs door mijn docenten wordt ik zo behandeld. Ik snap het niet, ik doe niet gemeen. Ik doe niks waaraan mensen mij kunnen haten, en toch…

Sommige van mijn vrienden behandelen me net als mijn broer en zus. Alsof ik beneden hun sta en niks snap. Alsof ik niet eens een opdracht kan afmaken. Mijn klas is opgedeeld uit drie groepen

1 groep, waarin ik met meerdere mensen zit als vrienden wordt 'buiten gesloten' . Klinkt kinderachtig maar het is zo. Ze doen alsof we 1 groep zijn met zn allen terwijl ze ons gewoon weer kapot maken het andere moment erop. Hun woorden doen meer pijn dan dat ik wil toegeven en ik schaam me ervoor. Het is niet eens pesten, het is gewoon het feit dat alle docenten zich alleen maar op hun richten, als wij iets zeggen word je nauwelijks gehoord. Ze zeggen het niet hard op maar we weten wel dat we er niet bij horen, dat ze ons het liefts gewoon weg willen hebben. Ik denk niet dat ze doorhebben dat het zoveel pijn doet. (Bv als iemand bij ons groepje moet voor een werkstuk dan is er meteen gezeik) Ik kan het gewoon niet lang volhouden zo. Als we een uitje hebben dan kan ik het gewoon niet waarderen omdat alle aandacht van de docenten en andere leerlingen gaat naar hun. Ook als wij iets doen, worden we belachelijk gemaakt en word er gelachen. Maar als 1 van hun het zou doen zou het super leuk en mooi zijn. Ook de opmerkingen die ze denken dat ik niet hoor hoor ik. Mijn enige vraag is . Waarom? Ik heb niks gedaan, het is mijn schuld niet.

Ik heb nog liever dat ze me gewoon kapot trappen want dit ge negeer en dat stiekeme afschuw is gewoon te veel. 

Hoe overkom ik dit? Help  , iemand . Ik wil niet dood maar ik kan het zo niet volhouden .


2 reacties

Hey, 

 

heel erg herkenbaar, ik heb niet de beste advies voor je! Maar ik zie dit zelf ook terug bij mij op school, docenten die dan alleen maar aandacht hebben voor de lievelingsleerlingen en als ik dan iets zeg nemen ze me nooit serieus. Dat voelt zo eenzaam. 
 

Ze doen dan alsof je je zelf aanstelt ofso herkenbaar? Dat alles wel meevalt en dan helpen ze de mensen die ze wel willen helpen. 
 

qua familie snap ik je ook! Zij praten bij mij alleen met elkaar en wanneer ze me nodig hebben kennen ze me. 
 

ik kon je geen advies geven! Maar ik hoop dat je eruit komt, weet in ieder geval dat ik je verhaal heel goed snap! 
 

Liefs,

Frozen.23

Badge

Hey, 

 

heel erg herkenbaar, ik heb niet de beste advies voor je! Maar ik zie dit zelf ook terug bij mij op school, docenten die dan alleen maar aandacht hebben voor de lievelingsleerlingen en als ik dan iets zeg nemen ze me nooit serieus. Dat voelt zo eenzaam. 
 

Ze doen dan alsof je je zelf aanstelt ofso herkenbaar? Dat alles wel meevalt en dan helpen ze de mensen die ze wel willen helpen. 
 

qua familie snap ik je ook! Zij praten bij mij alleen met elkaar en wanneer ze me nodig hebben kennen ze me. 
 

ik kon je geen advies geven! Maar ik hoop dat je eruit komt, weet in ieder geval dat ik je verhaal heel goed snap! 
 

Liefs,

Frozen.23

Dank je wel!! Ik ga binnenkort naar een school "therapeut" . Hoop dat het goed gaat

Reageer