Skip to main content

Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben laatste tijd heel veel bezig met dingen voor mijn moeder doen zoals, de keuken opruimen, de kattenbak uitscheppen, stofzuiger, dweilen, dingen schoonmaken, eigenlijk bijna alles wel. 

Maar altijd als ik iets doe, word het niet opgemerkt en als ik er dan iets van zeg is het:

Jaja, fijn hoor bedankt *mijn naam* .

Ik begrijp niet wat zo moeilijk is aan waardering tonen??

En als ik een keer een klusje vergeet te doen…

Dan breekt de hell uit voor mij:

*mijn naam* waarom doe je niets?

Ja ik ben ook moe maar ik doe wel mijn klusjes *mijn naam* 

Je kan echt wel een klein klusje doen om je moeder te helpen of niet *mijn naam*

En zoals je misschien begrijpt, als dit vaak gebeurt word je daar nou eenmaal niet heel blij van.

Er zijn  meerdere slapeloze nachten en huilavonden geweest door dit probleem en het zou me helpen als iemand me tips kan geven.

Bedankt

Groetjes, je online huilebakkie

Hoi, ik had dit ook ooit en toen heb ik gewoon besloten dat ik niet altijd alles hoef te doen en ook gewoon moet leren om “ NEE” te zeggen want je bent geen slaaf die alles maar moet doen en als voetveeg behandeld word. Ja je bent 14 en het is tuurlijk normaal dat je klusjes in huis doet maar dan is het ook meer dan redelijk dat je ook er wat voor terug krijgt of tenminste een dankjewel van haar hoort. Dus ik begrijp je gevoel heel goed en ik denk dat je gewoon niet alles voor haar hoeft te doen of anders proberen zoveel mogelijk weg te zijn, dingen doen met vriendinnen enz, zodat je er minder last van hebt. Zijn je ouders gescheiden? Aangezien je niks over je vader zegt en alleen over je moeder. Als je ook contact hebt met je vader kan je misschien met hem erover praten of vragen of hij een keer met je moeder kan praten.


Hey!

Dit is echt serieus heel helpvol, bedankt!

En ja, mijn ouders zijn gescheiden

:)


Reageer