Vraag

ik word hier erg depressief cab

  • 8 January 2020
  • 8 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

-

Hallo allemaal, bedankt dat jullie dit bericht lezen. In de brugklas heb ik het op school nogal moeilijk gehad, mijn cijfers waren wel gewoon goed, maar ik heb meerdere keren een zelfmoord poging gedaan. Mijn ouders zijn een beetje streng en waren hier niet echt blij mee, zo hebben ze dat in die tijd niet gezegd maar later wel. Hoe mijn ouders mij zien is nu heel erg veranderd, op de basisschool deden ze altijd erg lief tegen mij, mijn broertje en mijn zusje, maar na deze lastige periode gedragen ze zich heel anders naar mij. Als ik bijvoorbeeld te laat thuis kom heb ik de rest van de week huisarrest, ook moet ik dan naakt op de grond gaan liggen/knielen en wordt ik geschopt en geslagen. Als ik brutaal doe tegen mijn ouders (ze niet aankijken als ik tegen ze praat vinden ze al brutaal) Moet ik in de hoek gaan staan, soms met mijn hoofd naar de muur en mijn handen achter mijn rug en soms naakt met een bordje met een tekst erop die mijn ouders verzinnen. Mijn ouders dreigen ook veel tegen mij. Mijn broertje en zusje zijn hier ook gewoon bij en dus ik vind het erg vernederd. Tegen mijn broertje en zusje zijn mijn ouders wel heel erg lief. Praten hierover met mijn ouders werkt niet, want dan krijg ik juist straf. Als jullie nog iets willen weten vraag het maar. Wat kan ik doen om dit te stoppen?


8 reacties

Wat een verschrikkelijke situatie, dit is echt niet normaal, misschien zelfs strafbaar als ik er zo over denk: Ze forceren je letterlijk om al je kleren uit te doen, dat is echt raar en extreem. Misschien kun je ook met de Kindertelefoon chatten ivm wat je tegen de straffen van je ouders kan doen, want ik weet het zo snel nog niet. Waarschijnlijk reageren ook andere forumgebruikers die wel raad weten.

 

Kun je niet aan je broertje en zusje vragen of dat ze je willen verdedigen als jij straf krijgt?

 

Groetjes,

Pindakes

bedankt voor je reactie! Nee, dat kan helaas niet. Ik praat eigenlijk nooit meer met mijn broertje en zusje sinds de brugklas en dan mag ook niet. Laatst had ik mijn zusje gevraagd of ik het van haar nicht lenen (ik weet niet meer wat) en mijn zusje heeft dat toen aan mijn moeder verteld. Toen had ik echt een heel groot probleem, ik moest eerst over de knie bij mijn vader, daarna moest ik naakt knielen voor mijn moeder en werd ik door mijn zusje 15x geschopt en dat was goed raak. Toen moest ik 5 uur lang in de hoek staan en omdat ik toen ook in mijn broek geplast had (ik mocht niet naar het toilet) moest ik onder een koude douche en daarna zonder af te mogen drogen op de grond in mijn ouders kamer slapen. Dit is weer een best lang verhaal, sorry. Maar zo zijn mijn ouders zegmaar.

Hoi Roos,

ik vind het echt heel erg voor je. Bij mij thuis is het ook niet altijd makkelijk. Maar waarvoor krijg je dan straf en wat voor straffen krijg je meestal?

Nou ik vind het heel knap van je dat je in zo’n gezin kan leven… En je kan ook niet bij familie terecht of wel?

Hoi AVP, bedankt voor je reactie.

Ik krijg bijvoorbeeld straf als ik te laat thuis kom, als ik op school straf gehad heb, als ik slechte cijfers haal, als ik geen respect naar mijn ouders toon, als ik met mijn broertje of zusje praat of als ik tegen mijn ouders in ga. 
 

Mijn ouders hebben een boekje waarin ze met kruisjes per maand mijn straf bepalen, bij 1 kruisje word ik een half uur opgesloten in de voorraadkast. Bij 2 kruisjes moet ik 1 uur in de hoek staan met mijn hoofd naar de muur gericht en mijn handen achter mijn rug. Bij 3 kruisjes moet ik 1 of 2 uur lang op een krukje in de hoek gaan zitten en krijg ik een bordje om mijn nek met daarop een tekst verzinnen door mijn ouders, meestal ezel of ik ben een nutteloze. Bij 4 kruisjes moet ik naakt op de grond liggen of knielen en wordt ik geslagen of geschopt. Bij 5 kruisjes word ik eerst door mijn moeder over de knie gelegd, dan moet ik 3 uur in de hoek staan en daarna wordt ik ook door mijn vader over de knie gelegd, dit vind ik altijd erg kleinerend. Bij 6 kruisjes bedenken mijn broertje en zusje een straf, dat lijkt heel onschuldig, maar dat is het echt niet.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Roos

 

Misschien kunnen mensen van school wat voor je betekenen. Wij hebben op school vertrouwenspersonen. Dat zijn mensen die je met dit soort dingen kunnen helpen en tegen niemand iets zeggen.

Verder zit ik inderdaad ook te denken aan familie of chatten/bellen met de kindertelefoon

 

Sterkte <3

Hoi Roos,

ik vind het wel erg heftig hoe je ouders je behandelen en ik vind het ook raar dat je ouders je juist niet steunen nadat je een moeilijke tijd gehad hebt. Ik snap ook heel goed dat je het erg vernederd vind, omdat ze dit bij je broertje en zusje niet doen, wat ik zelf ook best raar vind van je ouders. 

de straffen die je krijgt zijn ook best heftig, een half uur opsluiten in de voorraadkast vind ik al best heftig voor als je bijvoorbeeld tegen je ouders in gaat. In de hoek staan moet ik zelf soms ook maar nooit veel langer dan een kwartier, 3 uur is echt belachelijk lang, dan snap ik wel dat je in je broek plast. Het schoppen en slaan kan gewoon echt niet.

Ik zou ook niet zo goed weten wat je kan doen als je ouders je straf geven, misschien kun je er met iemand over praten op school of met iemand van je familie. Wat doe je nu eigenlijk als je straf krijgt?

heel veel sterkte x 

Hoi AVP,

Als mama zegt tegen mij “kleren uit en op je knieën” of “nu meteen in de hoek” zeg ik altijd maar gewoon ja, mama en dan doe ik wat ze vraagt. Vroeger ging ik er altijd tegenin en probeerde ik er vaak over te praten met mijn ouders om onze band nog te herstellen, maar daar werd het niet veel beter op. Ik vind het ook echt vervelend als ik mijn ouders wel zo lief zie doen tegen mijn broertje en zusje en dat ze mij maar een nutteloos kind vinden.

Reageer