Skip to main content

Ik word heel verdrietig van een dierenprogramma ๐Ÿ˜

• January 7, 2026
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb een tijd geleden (een jaar ofzo) een dierenprogramma gekeken. Ik ben een groot deel vergeten. Nu kijk ik het iedere avond met mijn moeder opnieuw. En ik begin dingen weer te herinneren. Er komen olifanten in voor en ze hebben het olifanten herpesvirus.ย Dat is een dodelijk virus. Er zijn nu 2 olifanten, Bala en Hari, en Bala is gisteren in de aflevering overleden. Eigenlijk al in 2015, maar ik keek dus gisteren. Lees dit hier voor meer info:ย https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/uk-england-merseyside-34268482.ampย Nu is Hari er nog, alleen herinner ik dat hij ook dood gaat. En er werd gisteren in de serie gezegd dat 2 olifanten zwanger zijn, maar ik herinner meย ookย dat die 2 baby's volgens mij dood gaan. Ik word hier heel verdrietig van, ik weet niet waarom. Er gaan wel vaker dieren dood in die serie maar dit raakt mij heel erg voor de 2e keer zelfs. Hoe kan dit, als andere dingen dit niet met mij doen?ย 

ย 

@KT? Dit wordt hopelijk niet als choquerend gezien? Verwijder dit anders maar.ย 

ย 

Liefs Yusa ๐Ÿ˜˜

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 7, 2026

Hey โ€‹@Yusaย  het betekent dat je een groot hart voor dieren hebt! Dat is eigenlijk alleen maar goed! Probeer naderhand ook elke keer een video te kijken waar je vrolijk van wordt, bijvoorbeeld ook over olifanten of andere dieren. Dan blijft dat verdrietige niet zo hangen als wanneer je dat als laatste zag. Deze vind ik bv erg bijzonder: https://youtu.be/y6aA4gjIM5U?si=m9Pn-vSosYaJ6401

Liefs, Tover ๐Ÿ˜˜

ย 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 7, 2026

Hey lieve โ€‹@Yusaย ,

Dat klinkt herkenbaar hoor๐Ÿ˜˜ Ik zag laatst iets over dolfijnen die in films spelen, optredens doen etc wat niet goed voor hun is en dat had me ook wel geraakt... En eet niet voor niks geen vlees๐Ÿ™‚

โ€‹@Tover01ย geeft al een goede tip๐Ÿ˜Šย Als ik zelf bij dingen aan de titel al zie dat ik me daar wrs naar door ga voelen kijk ik het soms sowieso al niet, dus mss is dat ook een ideeโค