Skip to main content
Vraag

ik word gek van het mbo

• August 24, 2025
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

heartformusic
Forum|alt.badge.img

hey, ik ben een jongen van 16 jaar oud. En ik ga binnenkort  naar mijn nieuwe mbo opleiding. Ik vind dit nu al zo stress vol, want ik ben helemaal niet goed in het gene wat ik heb gekozen. Ik moest kiezen voor een mbo opleiding, en ik wist nog niet wat ik wou. Dus ik werd een soort van  geforceerd door een vriend van me, om sport en bewegen te kiezen. Ik vind het zelf heel ongemakelijk om les te geven of om uberhaübt sociaal te zijn, want ik kan dat  niet. Ik heb zo vaak tegen m'n moeder gezegd dat ik heel graag wil stoppen en iets anders wil gaan  doen, maar zij negeert dat. En ze zegt 'Dat het wel goed komt,' maar dat is allemaal gelul. Het komt niet goed, ik ben al een maand telaat met een stage regelen, ik weet nog niet hoe mijn schoolaccount werkt, en het is allemaal gewoon heel veel voor mij, het is net alof ik nu al moet gaan weten als een 16 jarige wat ik ga doen met mijn leven. Hierdoor bezeer ik mezelf en heb weinig motivatie voor heel veel dingen. Ik mag niet meer veranderen van opleiding, want ik moet het persee 'proberen' van mijn moeder. Elke keer als ik aan de opleiding denk dan voel ik me zo fucked up.

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 25, 2025

Wat lastig! Misschien kan je met een mentor hier over hebben? Zij zijn er om je te helpen tijdens je studie.

xx liefs Wolf 🐺

heartformusic
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 25, 2025

@Wolf dat ga ik proberen, dankje.

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • August 26, 2025

Hoi ​@heartformusic ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je hier steun zoekt.

Veel sterkte!

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon