Skip to main content
Vraag

Ik word geforceerd in het mentale ziekenhuis en ik wil niet gaan, wat moet ik doen?

• April 12, 2025
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik wil echt niet gaan. Dat gaat mij niet helpen.  Wat moet ik doen?

7 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 12, 2025

Hey, 

Waarom en van wie moet je in het zkh? Waarom denk je dat dat je niet gaat helpen? Sta je op een wachtlijst? 

Opgenomen worden is niet heel leuk maar het kan je wel helpen, ik ben zelf in 2023 opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Als je wil kan ik doorsturen hoe mijn dagen er daar uitzagen. 

Liefs 

Silence 

ThunderStorm
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 13, 2025

waarom moet je gaan?

misschien zijn er andere opties zoals therapie etc.

kun je meer details geven?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 13, 2025

waarom moet je gaan?

misschien zijn er andere opties zoals therapie etc.

kun je meer details geven?

Mijn ouders denken gewoon dat dat het beste is voor mij maar ik wil echt niet gaan maar ze gaan mij dwingen. Ik ga al heel lang naar therapie maar dat helpt niet

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 14, 2025

Help. Ik wil echt niet gaan

• April 14, 2025

Hey ​@Flamingodingo 

In principe mag je vanaf 12 jaar meebeslissen over medische behandelingen. Als jij een behandeling echt niet wilt dan gebeurt dat ook niet.

Een gedwongen opname gebeurt niet zomaar. Dat gaat altijd in samenwerking met een psychiater die daar een verklaring over moet opstellen. Als je echt gedwongen moet worden opgenomen is er niks wat je daartegen kunt doen.

Maar ik ga nu ff heel eerlijk tegen je zijn. Je hebt in 4 dagen tijd al 23 topics gemaakt waaruit blijkt dat je met nogal wat issues zit. Ik zou je toch aanraden om behandeling een kans te geven. Praat er nog eens over met je ouders. Ik snap dat het niet leuk is maar misschien is dit nu wel even het beste.

Heel veel sterkte.

help
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 14, 2025

Hoi,

Ik snap hoe je je voelt, ik kan er zelf echt heel slecht tegen als ik ergens niks over te zeggen heb maar mischien helpt het om er over te praten met iemand die je kan helpen want jij bent je baas over jezelf en je ouders natuurlijk ook maar als jij het niet wilt is het tegen je wil en is het kindermishandeling mischien helpt het om erover te praten met je docent of vriendin maar ik zou alleen doen wat goed voelt en als het niet lukt wens ik je heel veel succes!

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 17, 2025

waarom moet je gaan van je ouders? 

Is het niet beter dat je je gewoon overgeeft en het een kans geeft? Of met je ouders/hulpverleners bespreekt welke opties er nog zijn?

Liefs Silence