Skip to main content
Vraag

Ik wil zelfmoord plegen omdat vrouwen fysiek minder sterk zijn

• October 3, 2025
  • 7 reacties
  • 105 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik weet niet zo goed dat ik over zelfmoord hier mag praten. Ik ben elke dag boos en verdrietig. Ik work redelijk veel out. Maar waarom zijn mannen fysiek sterker. Hoeveel ik ook train een ongetrainde man kan me nog altijd verslaan. En alle positieve kwaliteiten van vrouwen wil ik niet. Mij maakt het niet uit dat vrouwen meerdere keren kunnen klaarkomen, flexibeler zijn of beter kunnen communiceren. Ik was deze week heel suicidaal over dit. 

7 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • October 3, 2025

Hoi ​@Waterblad 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

Ik snap dat je je zo voelt hoor 😔. Het is echt niet raar dat je daar verdrietig van wordt. Jongens zijn meestal sterker omdat ze gewoon andere dingen in hun lichaam hebben (meer spieren enzo), dat ligt niet aan jou. Jij doet al super je best en dat is juist heel knap 💪. En ook al lijkt het soms alsof je niks waard bent, dat is niet waar.

Jij bent belangrijk en er zijn mensen die om je geven. Als je je echt heel slecht voelt of aan rare dingen denkt kan je altijd met iemand praten die je vertrouwt of bij de Kindertelefoon chatten, die luisteren gewoon en helpen je. Je hoeft dit echt niet alleen te doen ❤️.

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

Hey! Alsjeblieft zoek hier steun voor, zoals ​@Fem_  je ook aanraad! Het is allemaal niet zo zwart wit met jongens en meisjes. Lees maar wat anderen vertellen, of ikzelf. Dat fysieke is echt niet het belangrijkste. Ik ben bv best redelijk getraind maar absoluut geen krachtpatser ofzo. Ik vind het belangrijk dat ik sportief en weerbaar ben maar ik hoef niet zo nodig super sterk te zijn. Of mannelijk. Boeit niet. Ik heb ak een tijd verkering, en ik heb ontzettend veel respect voor haar. Mijn vriendin is op veel gebieden mij echt voor, en super slim en ik ben met liefde volgzaam aan haar. Misschien ben ik lichamelijk wat sterker maar dat is echt niet waar het om gaat. Desondanks ben ik onderdanig bij haar. Probeer voor jezelf dat fysieke en kracht niet te belangrijk te maken, het gaat vooral om gezond zijn en brains. En ik denk dat jij met steun en hulp en advies dat vast ook wel accepteert. En een super waardevol mens bent! Beter in ieder geval dan "domme krachten". Sterkte en hopelijk volg je de tips die je krijgt! 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 4, 2025

Hoi, ik lees heel veel frustratie en pijn in alles wat je hier post. Die pijn zit zo diep dat hij je tot wanhopige daden zou kunnen brengen.  Wij tonen hier natuurlijk sympathie maar wij kunnen je natuurlijk niet echt helpen. Ik denk dat jij professionele hulp nodig hebt, je worsteling is te groot voor de pubers die wij zijn. Ik hoop echt dat er iemand is die jou uit je negatieve gevoelens en gedachten kan bevrijden.  Knuffel (een hele stevige, meisjes kunnen tegen een stootje), D

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 4, 2025

Hoi ! Je zit hier heel erg mee, dat is duidelijk. Ik zou je heel graag willen overtuigen dat dat echt niet hoeft! Je ziet het aan alle reacties op je vragen, ook van de jongens zoals ik en ​@Tover01 , ​@Konijntje8  en ​@Lupus . Echt, wij hebben het aller diepste respect voor meisjes en zeker voor wat 'jullie' allemaal in je hebben. Vergeleken daarmee kunnen jongens nog heel wat leren. Op veel gebieden zijn meisjes echt verstandiger en denken beter door, en op emotioneel vlak ben ik wel eens jaloers. Dat spierkracht gedoe is bijzaak, echt waar. Net als bij  ​@Tover01  is bij mij mijn vriendin meestal de voortrekker, de beslisser en dat is helemaal goed want dat past haar als een jas.  Ik voel mij daar goed bij. Het gaat om wie je bent en wat je allemaal in je hebt. En pure kracht is  serieus maar zó klein in belangrijkheid. Mw. ​@Fem_  haar advies zou ik je ook willen benadrukken! Geniet van je leven en je mogelijkheden want je hebt nog zoveel te geven en te krijgen meid! Echt waar. 

Groetjes liefs Tartan X 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 4, 2025

Hoi ​@Waterblad,

Ik kwam deze persoon tegen op instagram tijdens het scrollen door reels. En ik moest gelijk aan jou denken. Dit is een vrouw waar je u tegen zegt. Die heeft spieren waar de meeste mannen jaloers op zullen zijn.

Hier bedoel ik mee dat vrouwen ook spieren kunnen opbouwen. En je dus niet verdrietig hierover hoeft te zijn of moet denken dat het onmogelijk is 🤗

Haar naam is: Kristina Parks. 

____

Disclaimer: Dit ben ik niet. En d'r is niks van mij gelinkt aan dit account. Dus het is volledig anoniem. Om er voor te zorgen dat jij ook anoniem blijft. Niet aangeven of je het gaat volgen en wanneer je dit gedaan hebt. Of wie je bent op insta als je op insta zit.

xx liefs Wolf 🐺

( aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 3 )

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • October 5, 2025

Hey, ik ben het eens met de anderen. Fysiek sterk zijn is echt niet het belangrijkste. Meisjes zijn emotioneel vaak sterker. Ga gewoon met de juiste jongens om die veel respect hebben voor meisjes, en het komt wel goed! Ik vind het heel knap dat, ookal weet je dat jongens vaak sterker zijn, dat is biologisch gewoon zo, dat je blijft doortrainen, en dat moet je blijven doen!

Groetjes Lupus