ik wil zelfmoord plegen.


Reputatie 3
Badge +1

hey,

ik ben een meisje die bijna 13 word en ik wil dood. op het moment dat ik dit typ tril ik heel erg, niet echt belangrijke info maar oké. ik heb gwn geen zin meer. ik haat echt super veel dingen en iedereen haat me. ik wil niet meer. ik ben random boos en huil ook heel vaak. ik haat mezelf. zo erg. ik wil gwn deze dingen niet meer voelen. 

 

Oké bye


14 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ga nu alsjeblieft chatten met 113, die kunnen je heel goed helpen op dit moment. Ik heb zelf ook zelfmoordgedachten, maar met mij gaat het al iets beter nu, dus het kan echt goed en beter worden. Je mag niet opgeven! Zoek hulp, ga naar de huisarts, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Wat ik zelf altijd doe als ik een zelfmoordgedachte heb is een motivational speech luisteren, die kun je gewoon op youtube zoeken. Je bent veel meer waard en sterker dan je denkt! Als je op het punt staat om jezelf iets aan te doen moet je direct 112 bellen! En het is goed om op dit moment nu met 113 te chatten.

ONTHOUD DAT DE BELANGRIJKSTE DINGEN TER WERELD ZIJN BEREIKT DOOR MENSEN DIE NIET HEBBEN OPGEGEVEN TOEN ER GEEN HOOP MEER BLEEK TE ZIJN!! IEMAND DIE NOOIT OPGEEFT IS NIET TE VERSLAAN!!

Reputatie 4
Badge +3

Ik weet niet of je dit ziet, Ik ben …
Zelf heb ik ook weleens zulke gedachten, Weet dat niet iedereen je haat!
Sommige mensen kunnen boos op je zijn maar ik weet zeker dat als jij hun verlaat hun kapot zouden zijn. diep van binnen houden ze van je! er zijn mensen die van je houden en je nooit kwijt willen! Als je er over wilt praten kan je altijd de kindertelefoon bellen tot 9 uur (0800-0432) Of 113 zelfmoordpreventie!

dit kan er misschien uitzien als je enige weg uit je problemen maar dat is het niet!

Alles gaat goed komen! Weet gewoon dat er mensen zijn die van je houden en je nevernooit kwijt willen!

Reputatie 6
Badge +3

Hey 1DForLife,

Ik weet dat het soms echt verschrikkelijk kan zijn, en dat het fijn lijkt om dood te zijn, maar dat is echt niet de oplossing!

Probeer rustig te worden. Ga iets leuks/rustgevends doen wat jij leuk vindt. Wat bij mij soms helpt is om te gaan liggen en je handen op je buik te leggen en dan op je ademhaling te letten.

Het kan misschien heel spannend zijn, maar tegen iemand over je gevoelens praten kan heel erg opluchten en helpen. Je kan met een vriend(in), mentor/vertrouwenspersoon of je ouders praten. Die zullen er altijd voor je zijn!

Je gevoelens kunnen heel rot zijn, en wat mij soms ook helpt is zo opschrijven of te tekenen. Gewoon iets maken waar jij je gevoelens/situatie in ziet.

Het komt echt goed!

Groetjes iemand.

Reputatie 5
Badge +2

Hey,

Ik ken je misschien niet in het echt, maar ik weet zeker dat je niet alleen hoeft te zijn. Veel mensen kampen met deze gedachten en veel mensen zijn er ook weer overheen gekomen. Je zou kunnen chatten (of bellen) met de kindertelefoon. En 113 is er altijd als je daarmee wilt bellen. Zoals sommigen hierboven ook al hebben gezegd kun je je gevoelens uitten, door het op te schrijven of te tekenen. Je zou ze ook hier op het forum kunnen uitten! 
 

Weet gewoon dat er altijd mensen zijn die ENORM  veel om je geven. Misschien merk je dat niet, maar ik denk dat zelfs op dit forum er genoeg mensen zijn die niet zouden willen dat jij jezelf iets aandoet. 
 

Hou vol!! Want het leven wordt beter, dat beloof ik je!! 
 

-Yodema

Reputatie 2
Badge +1

Hoi1dforlife 

Vorig jaar had ik dit ook e ik was bijna dood dus hier is mij advies

Bel of chat met 113

Ga ik je bed liggen en probeer te slapen

Praat tegen het donker in je kamer

Hopelijk heb je hier wat aan  1dforlife

Stay strong

Groetje een lotgenoot

@1DForLife hey lieverd, ik lees dit een beetje laat, sorry daarvoor. ik vind dit zo erg om te lezen…..

Praat er alsjeblieft met iemand over. Dat kunnen je ouders, familie, vrienden, mentor of een leerkracht zijn. Dat kan natuurlijk super spannend zijn, maar zoals Yodema al zei kun je dat ook opschrijven.

En chat of bel met de kindertelefoon!! 

Ik heb soms ook hetzelfde gevoel als jouw. Maar onthoud dat er echt leuke dingen in het leven zullen zijn! Er zijn 100000% mensen die van je houden.

Maar @1DForLife , als je dit leest, laat me alsjeblieft weten of het goed met je gaat. ik moet het echt weten, want ik maak me echt zorgen.  Jouw berichtje heeft me echt geraakt.

Je lijkt mij oprecht echt een aardig persoon! Ik ben trouwens ook 12 jaar en one direction fan!!

En als er wat is, ik ben er voor je! Als je iets wilt zeggen, tag me dan in je berichtje ;)

 

veel succes. 

liefs emma

Reputatie 7
Badge +15

Doe het niet, er geven écht mensen om jou, ❤️, zelfs mensen op dit forum ( ik ken je niet, maar zou kapot zijn als jij  zelfmoord  pleegt ) 

 

het is niet de juiste uitweg, er is nog zooo veel mogelijk, trouwen, kinderen krijgen , afstuderen….

 

ik hoop dat ik je íéts heb geholpen 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

❤️🧡💛

Reputatie 3
Badge +1

Hey moppies,

jullie maken mij zo blij he, ik heb t allemaal gelezen en ik smolt. Het gaat al iets beter met me, ik heb nu eindelijk een paar goede vrienden,  ik heb vijf goede vrienden, en ik heb mijn soulmate ontmoet (ookal weet hij dat nog niet:) ) ik heb het nogsteeds lastig thuis, met veel ruzie en gezeik. Ik ga op mijn school naar een Leerlingbegeleider en ik ga naar een psycholoog voor adhd onderzoek etc. . Ik wil nogsteeds soms gwn weg van deze verschrikkelijke wereld en school enz. want school is met al die toetsen en huiswerk echt verschrikkelijk. Ik heb best veel stress door school omdat mijn cijfers gwn niet goed zijn. Ik zit nu in 2 havo btw. 
 

Ja dat was t wel zo’n beetje. 
 

bisous,

hou van jullie<3

1DForLife❤️🫂

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit

Reputatie 7
Badge +15

Fijn dat het al at beter gaat:) 

5 goeie vrienden WOW! Zoveel heb ik er niet eens 

 

en uhm… wie is er niet gestrest door school? Dan ben je wel heel bijzonder 🫢. 
 

❤️☺️ 

en ook al je soulmate, WoW 🤩 

 

veel suc6 en hou ons op de hoogte 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

 

@1DForLife fijn om te horen dat het al wat beter met je gaat!! <3 En goed om te horen dat je al 5 vrienden hebt. En dat je slechte cijfers hebt, dat maakt helemaal niet uit. Ik denk dat je menthal health belangrijker is. jij moet goed in je vel zitten en dat is super belangrijk! Natuurlijk is het ook fijn om goede cijfers te halen! En misschien kun je daarom een uurtje langer op school blijven voor bijles? Dan krijg je meer uitleg. Ookal ga je maar een keer in de week, na een tijdje zou je merken dat het echt helpt!! Heb ik ook paar keer gedaan, je hoeft je er echt niet voor te schamen. Zijn er nog aardige kinderen in je klas die naar bijles gaan? Misschien kun je met hun gaan, is een stuk gezelliger ;)

En als je veel gestrest enz bent, misschien kun je dat met je mentor bespreken, dan kunnen ze er misschien voor zorgen dat dat minder word.

 

Ik ben super trots op jouw!! Jij kan dit!! :))

liefs emma

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben het helemaal eens met iedereen. @emmaa zegt het precies zoals ik ook dacht. Houd moed en heel veel zin en kracht voor jou !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 2
Badge +1

Yoo fijn om te horen dat het beter met je gaat en dat je al vijf vrienden hebt. Ik had nog niet gereageerd, maar het wel al gelezen. Enne onthoud dat in de avond alles 100× zwaarder voelt.  Ik weet helaas ook hoe jij je voelde/voelt, heb zelf dan ook adhd (+autisme). Dat je cijfers slecht zijn, maakt niks uit hé. Je gezondheid is veel belangerijker. @Mij_niet_gezien, dan ben ik dus bijzonder 😅. Maar ja, dat komt omdat ik niet op regulier onderwijs zit.

Reputatie 7
Badge +15

@Joachim123  haha! Ja 😂 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 1
Badge

hey, 

ik herken je gevoel maar mij hielp t heel erg om te denken dat dit allemaal een periode is en misschien staat er wel een hele mooie toekomst op je wacht en dan gooi je dat allemaal weg, dit blijft maar voor even en het gaat vast beter pver een paar maanden je moet gewoon iemand vinden die het leven waard is

Reageer