Vraag

Ik wil zelfmoord plegen

  • 1 December 2020
  • 9 reacties
  • 202 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een jongen van 12, het gaat erg slecht thuis ik en voel me alleen, ik ben ook erg derpresief


9 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Diejongen 

ik heb geen iedee wat je zou kunnen doen. Maar alles behalve een einde aan je leven maken. Mijn vriendin heeft perecies hetzelfde gehad en zij is er bovenop gekomen. Heb hoop, en onthoud wat jij voor een ander doet komt altijd weer terug

Heyy

Jezelf doden is geen oplossing. Dat lijkt nu zo, maar na regen komt zonneschijn. Share je verhaal, wat er zo moeilijk gaat bij je thuis, waarom je je alleen voelt. We zijn hier om elkaar te helpen, dus we doen dat met plezier. Praten over wat er scheelt kan echt helpen!

Hopelijk horen we snel van je!

Badge

Heel erg bedankt voor de tips

Reputatie 2
Badge +1

jo, weet dat je nooit alleen staat.  probeer er met iemand die je vertrouwt erover te praten. sterkte man. k hoop dat die gedachtes snel weg gaan

Reputatie 1
Badge +1

Mijn tip is om naar je mentor of juf of meester te gaan en als je dat niet wilt kan je ook naar een huisarts gaan want die kunnen je helpen om er over heen te gaan  en geloof me de dood is echt niet de juiste oplossing want hoe rot je thuissituatie misschien ook is je ouders en familie houd van je. En je kan altijd contact op nemen met de kindertelefoon

Badge

Bedankt iedereen voor de hulp

Badge

heyy

ga bijv een keer met vrienden afspreken en praat er vooral met mensen over die je vertrouwt.

 

echt heel veel succes

veel liefs van mij

Zelf heb ik ook zelfmoord willen plegen en ik heb toen online therapie gedaan bij 113, als je niet wil dat iemand het weet of je het aan niemand te vertellen en je hoeft aan 113 je naam, telefoonnummer enzo. ook niet te geven. ik hoop dat dit je helpt en geloof me ik weet wat het is om te denken dat het leven geen zin meer heeft en dat je waardeloos bent etc. maar dat is niet zo. jij hebt heel veel waarde ne je kan er over heen gekomen dat is mij ook gelukt.

veel sterkte 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord!

Het wordt wel weer beter, ook al duurt het soms even. 

Erover praten helpt enorm.

Wat ook kan helpen op de korte termijn is kijken naar kleine lichtpuntjes in je leven die gaan komen in een redelijk korte periode. Het is wel zo dat als je te veel verwachtingen op die gebeurtenis zet je jezelf flink kan teleurstellen.

Ik hoopt dat je er wat aan hebt.

Reageer