Skip to main content

Hai, ik wil al heel lang werken maar ben bang. Ik had met mezelf afgesproken dat ik zodra ik 15 ben, gelijk een bijbaantje ga zoeken bij een van de supermarkten bij mij in de buurt. Toen kwam mijn zus met het idee om samen te beginnen bij de dirk. Ze had dirk het dus online laten weten maar ik nog niet. Toen werd ze uitgenodigd om te gaan solliciteren en is ze uiteindelijk aangenomen. Ik had dirk daarna ook laten weten dat ik daar zou willen werken maar die van mij werd geweigert. Nu zit ik dus met het probleem dat ik nu alleen ergens anders moet gaan werken. Toen heb ik andere winkels geprobeert maar ze wouden iemand van minimaal 16 en ik ben 15. Nu heb ik nog 1 laatste optie en dat is solliciteren bij de albert hijen. Maar nu begin ik dus de kriebels te krijgen en het erg zenuwachtig te vinden sinds ik daar zonder mn zus moet gaan werken. Nu heb im het al een week uitgestelt omdat ik geen sollicitatiegesprek durf aan te gaan. Ook ga ik elke dag daar naar de winkel en vind ik het een beetje ankward om nu daar te gaan werken... en werken er veel jongens daar dan meisjes. Ik heb sowiezo social anxiety en kan dus niet makkelijk vrienden maken of uberhaubt praten met meisjes laat staan met jongens. Het zou zo veel minder erg zijn als ik iemand kende met wie ik samen kon werken maar mn vriendinnen werken al ergens anders of wonen niet dichtbij. Dus nu zit ik te stressen. Iemand tips?

Sorry als t een beetje slordig verhaal is.

heyy

je hoeft natuurlijk niet echt te werken maar het lijkt er op dat je dat wel heel graag wilt, ik denk dat j ehet gewoon moet doen. hoe eng het ook lijkt. uiteindelijk heb je dan wel dat baantje en dan hoef je ook niet zo heel lang te werken het is maar een paar uurtjes en dan kan je weer naar huis. en als je het uiteindelijk toch nog echt verschrikkelijk vind kan je ook nog stoppen.

ik denk niet dat je hebt moet opgeven je wilde het toch all zo lang? ze verwachten ook heus niet van je dat je ineens alles kan ze zullen het je vast allemaal wel uitleggen. 

ik hoop dat dit een beetje helpt en heel erg veel suc6 ook als je besluit het toch niet te doen!! <3

Liefss F

ty voor je reactie en voor het succes wensenn.

uiteindelijk heb ik online gevraagd aan albert hijen of ik daar kon werken, dat is inmiddels als een maand geleden ofzo, en ik heb geen reactie teruggekregen helaas.. ik weet dat ik dan daar persoonlijk heen zou moeten gaan maar dit kan ook een teken zijn dat ik mischien toch niet bij elberth hijen moet werken maar ergens anders een baan moet zoeken.

Reageer