Hai, ik wil al heel lang werken maar ben bang. Ik had met mezelf afgesproken dat ik zodra ik 15 ben, gelijk een bijbaantje ga zoeken bij een van de supermarkten bij mij in de buurt. Toen kwam mijn zus met het idee om samen te beginnen bij de dirk. Ze had dirk het dus online laten weten maar ik nog niet. Toen werd ze uitgenodigd om te gaan solliciteren en is ze uiteindelijk aangenomen. Ik had dirk daarna ook laten weten dat ik daar zou willen werken maar die van mij werd geweigert. Nu zit ik dus met het probleem dat ik nu alleen ergens anders moet gaan werken. Toen heb ik andere winkels geprobeert maar ze wouden iemand van minimaal 16 en ik ben 15. Nu heb ik nog 1 laatste optie en dat is solliciteren bij de albert hijen. Maar nu begin ik dus de kriebels te krijgen en het erg zenuwachtig te vinden sinds ik daar zonder mn zus moet gaan werken. Nu heb im het al een week uitgestelt omdat ik geen sollicitatiegesprek durf aan te gaan. Ook ga ik elke dag daar naar de winkel en vind ik het een beetje ankward om nu daar te gaan werken... en werken er veel jongens daar dan meisjes. Ik heb sowiezo social anxiety en kan dus niet makkelijk vrienden maken of uberhaubt praten met meisjes laat staan met jongens. Het zou zo veel minder erg zijn als ik iemand kende met wie ik samen kon werken maar mn vriendinnen werken al ergens anders of wonen niet dichtbij. Dus nu zit ik te stressen. Iemand tips?
Sorry als t een beetje slordig verhaal is.