Ik wil weglopen ...

  • 16 June 2018
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil weglopen. Omdat ik niet gelukkig ben. Ik snij mezelf soms. De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels. Niet zo erg dat het echt
heftig bloed. De reden dat ik wil weglopen is omdat ik vind dat ik teveel
regels heb. Ik mag bijna niks. Maar heb probleem is:
1. Ik weet niet waar ik heen kan.
2. Als ik terug kom, dan word ik waarschijnlijk uit huis geplaatst & dat wil ik niet,
3. Ik wil nogsteeds gewoon mijn school afmaken op dezelfde school.
4. Ik ben bang...
Heeft iemand aub goeie tips?

XX

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Jij geeft aan dat je weg wil lopen doordat je vindt dat je teveel regels hebt. Ook al ken ik de hele situatie niet, kan ik je verzekeren dat je het nu zoveel beter hebt dan als je weg zou lopen. Bedenk dat je nu enkel een aantal of veel regels hebt die jij nergens op vindt slaan, terwijl je punt 1 tot 4 erbij krijgt als je wegloopt. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, maar in werkelijkheid is dit meestal niet zo.

Als je niks mag zul je daarover met je ouders in gesprek moeten. Weglopen voor problemen is nooit de juiste oplossing. Wordt niet boos als je niet je zin krijgt of als ze het niet met je eens zijn. Dit hoort er nou eenmaal bij. Pubers zoeken de grenzen van de regels op en de ouders proberen deze te bewaken. Jullie zullen tot compromissen moeten komen, want je ouders willen je ook echt niet zien weglopen. Leg duidelijk uit wat er in jou om gaat en welke invloed die regels op jou hebben. Als ze helemaal geen centimeter op willen geven, kun je eventueel overwegen om weg te lopen om een signaal af te geven. Ook al raadt ik je dit ten zeerste af, want je schiet er waarschijnlijk niets mee op. Anders zul je het denk ik moeten accepteren.
ik ben zelf al een keer weggelopen van huis dus ik weet hoe het zit maar je lost er niks mee op. Je kunt beter naar een vertrouwens persoon gaan en kijken hoe je dit wil oplossen
Hey ik snap de drang om weg te lopen, ik heb die drang ook gehad. Ik heb daar toen niet aan toegegeven, en ben daar momenteel heel blij mee 🙂. Weglopen is altijd een tijdelijke oplossing. Je zal uiteindelijk met je ouders of instanties moeten gaan dealen, en ze vertellen waarom je weg bent gegaan. Ik lees dat je bijna niks mag van (waarschijnlijk) je ouders. Tuurlijk is dat lastig. Misschien is er de mogelijkheid om het er met ze over te hebben en te kijken wat voor tussenweg je misschien kan vinden met hen. Zoek het gesprek op, niet het gevecht. Dus blijf rustig en beleefd naar je ouders tijdens zo'n gesprek. Mochten je ouders helemaal niet openstaan voor zo'n gesprek is dat natuurlijk wel lastig. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dan zou je als je studeert op kamers kunnen. Is dat niet zo dan moet je toch echt nog even accepteren welke regels zij voor je hebben. Dat is irritant en vervelend, probeer het anders langzaam op te rekken, of vraag of je iets mag.

Reageer