Skip to main content
Vraag

ik wil weg

  • 16 June 2024
  • 25 reacties
  • 269 Bekeken

Mijn leven is gewoon kut. School is kut, mijn leven kwa vrienden zijn kut eigenlijk bijna alles in mijn leven is/gaat kut. Ik wil geen zelfmoord plegen, maar ook weer wel. Ik wil gewoon weg uit deze kut situatie. 

Iemand tips?

Groetjes mij @Anoniemxv 

25 reacties

Hey lieve @Anoniemxv ,

Wat rot… Je gaat wel bijna naar een nieuwe school, dus misschien dat het daar fijner is en je vrienden kan maken? 

Ga alsjeblieft geen zelfmoord plegen, je bent nog heel jong, ik weet zeker dat het beter word!!

Reputatie 7
Badge +18

Dat is niet fijn man. Maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Praat er met iemand over als dat kan. Je kan altijd met de Kindertelefoon bellen of op het forum je verhaal kwijt.

Reputatie 6
Badge +3

Hey, ik heb dit eigk ook. Schrijf dit terwijl k net letterlijk aan het huilen was hierom.

K weet ook niet wat je moet doen, want ik heb hetzelfde probleem. Mijn bestie vriendin en ik zijn uit elkaar gegaan omdat we naar een andere middelbare gingen en nu heeft ze andere vriendinnen en wil ze me niet meer zien naar m’n gevoel. Op school is het niet veel beter.

Thuis word er gezeurd dat ik ‘lage’ cijfers haal. In de klas zeuren ze dat ik geluk heb. Ik heb gwn geen zin meer in school en ik snap er toch niks van. Thuis krijg ik ook overal de schuld van want ik ben de oudste en ik ben verantwoordelijk.

Ik heb er gwn geen zin meer in ik wil gwn een pauze van alles. Niet een werken niet een weekje gwn een lange pauze. Ik weet gwn niet hoe ik verder moet en binnenkort heb ik ook nog een toetsweek. Ik heb gwn geen motivatie om te leren en ik heb het veel te druk. Te druk gwn zo en te druk in m’n hoofd. Ik kan het gwn niet meer aan.

Sorry dit gaat niet over jou maar k moest het ff kwijt :/. Ik weet niet hoe ik je kan helpen ik wil er wel over praten als je wilt natuurlijk. Xxx

Reputatie 7
Badge +17

Ik wil geen zelfmoord plegen, maar ik zie geen andere optie om uit deze situatie te komen. Verder @tim16 wou ik gaan chatten maar de chat was te druk en het was over 40 min 21:00

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik weet geen super tip maar je voelt je nu even heel slecht en baalt van alles. Misschien kun je daar het beste over praten, je gevoel delen.  Het klopt dat de Kindertelefoon nu niet te bereiken is maar deze lijn wel 

https://www.deluisterlijn.nl/

Ik zag deze al eens eerder genoemd hier op het forum. En schrijf van je af hier! Wij willen je helpen! Je bent een goeie vriendelijke jongen en ik vind je reacties altijd top! Daarom sta je ook in mijn handtekening deze week! 😘 Ik hoop echt dat je kunt praten met iemand en je iets beter gaat voelen. En misschien kun je bij een club gaan waar je leuke mensen tegen komt zoals @Tartan14  ook ergens zo mooi zei. We willen jou nog lang niet missen hoor! ♥️

Liefs Tover xxx

Hoi @Anoniemxv ,

Misschien kun je de GGD- chat proberen? https://chat-client-ggd-jouwggd.serviant.nl/

En is er miss nog iemand anders waarmee je kan praten?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anoniemxv ,

 

echt naar om te horen hoe je je voelt. Goed dat je eraan dacht om met de Kindertelefoon wou gaan chatten, maar zoals je zegt is dat tot 21:00 mogelijk.

De opties die door @Tover01 en @Jesse08 worden genoemd, zijn zeker goede opties waar je terecht kunt om te praten! Ook kan je de hele nacht ( en dag ) bij www.113.nl terecht om te bellen of te chatten over je gevoelens.

Veel sterkte gewenst, en goed dat je blijft praten.

 

Groetjes, Marieke

@Tover01 , de luisterlijn is vanaf 18 :(

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Jesse08  ik weet eig wel zeker dat als je belt als 18 minner dat ze je dan wel helpen hoor ☺️ gewoon doen! 😘

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

bij mij heeft praten geholpen. maar je moet wel met iemand praten die je vertrouwd. ik was namelijk 2 jaar naar spel therapie gegaan en ik heb daar geen woord gezegd over mijn sh en zelfmoordgedachtes, maar als er 1 jongen tegen mij zegt dat ik zelfmoord moet plegen en ik kom mijn vriendin onderweg naar huis tegen vertel ik haar alles. ik had haar ook gevraagd of ze het tegen een docent wou vertellen. 

voor mij heeft het ook veel opgelucht dat ik het aan mijn broer kon vertellen. hij maakte voor mij gewoon de tijd. bijvoorbeeld toen die jongen dus zei dat ik zelfmoord moest plegen, toen had ik mijn broer geappt en gezegd dat ik heel graag even wou bellen. hij had het eigenlijk heel druk (hij was toen op stage in een winkel). hoe vroeg mij waarom ik wou bellen en ik zei dus dat ik een noodgeval had. hij vroeg nog even wat dat noodgeval was en toen zei ik dat ik dood wou. nog geen minuut later was ik met hem aan het bellen.

 

je moet dus iemand hebben die je vertrouwd. dat kunnen wij zijn, dat kan iemand van de kindertelefoon zijn maar dat kan ook een broer of zus zijn of een goede vriend of vriendin. 

ik kan je niet beloven dat als je erover praat dat het meteen beter gaat, want dat ging het ook niet bij mij. maar ik kan je wel beloven dat je je beter zult voelen als je alles hebt kunnen vertellen. maar je moet niet zover als mij komen, want die dag was voor mij echt het verschil tussen leven en dood

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga nu naar school,ik bel mischien wel hierna

Groetjes mij @Anoniemxv 

Hey lieve @Tover01 ,

Proberen kan idd, maar volgens mij mogen ze dat helemaal niet, dus dan weet @Anoniemxv dat het misschien niet kan🙂 

Sorry voor mijn korte reactie gisteren, kwam niet zo aardig over denk ik!

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08  geen zorgen!! 😘 dat is toch niet erg? Soms wissel je dingen uit en denk je dat het anders zit 😉 heel normaal en geen enkel probleem. Ik kan ook eigenwijs zijn hoor! 😇 En ik bedoelde ook, als je echt in  nood zit en je belt, dan denk ik dat zo'n hulpverlener vast wel luistert en een tip geeft of door verwijst. Zou ik iig wel doen 😊😍maar Kindertelefoon bellen is beter, of 113.  Dat denk ik ook wel.

Liefs Tover xxx

Hey @Anoniemxv 

Wat rot!

Wat is er dan zo moeilijk aan je leven?

Ik kan je niet zo goed tips geven, ik voel me momenteel ook niet echt 100%.

Sterkte,

Liefs @NoahLovesYou 

Dankje lieve @Tover01 😘

Mij hielpen ze toen niet, maar ja er zullen vast mensen zijn die daar niet zo´n probleem van maken🙂

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Anoniemxv,

Wat naar dat je je zo slecht voelt zeg.. Ik heb eigenlijk niet veel meer toe te voegen aan de reacties van de anderen hier! Weet dat je altijd je verhaal hier op het forum kwijt kan als je dat wilt en wij steunen je echt!

Hou vol en heel veel sterkte gewenst!💗

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +17

@Jesse08 , zo kwam het niet over hoor 

@NoahLovesYou , gewoon school vooral. Is gewoon kut. Nog 3 weken volhouden helaas

@ItsJustMe , maakt niet uit hoor ;)

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +3

@Anoniemxv

Dank voor je signaal over de bereikbaarheid van onze chatkanalen. Goed dat je dit aangeeft! We vinden het vervelend om te horen dat je geen contact kon krijgen op het moment dat je daar behoefte aan had.

De Kindertelefoon is altijd druk bezig om zoveel mogelijk vrijwilligers te hebben achter onze lijnen om alle kinderen en jongeren te woord te staan. Zoals je helaas ook gemerkt hebt, lukt dit niet altijd. We nodigen je dan ook uit, wanneer je er niet door heen komt, om het op een later moment of de volgende dag nogmaals te proberen. Tijdens onze openingstijden zitten er vrijwilligers voor je klaar om naar je te luisteren, zowel via de telefoon als chat!

Onze excuses voor het ongemak en we hopen dat je de volgende keer wel contact kunt krijgen.

Groet,

Carolien

Reputatie 1

hey ik snap je wel ik had het een tijdje geleden ook mijn vriendinnen haten me en haalde de hele tijd die ene fout die ik maakt weer naar boven en daar heb ik sorry voor gezocht maar dan gingen ze weer over iets anders door en van 1 vriendin mag ik niet eens met de ander meiden uit de klas omgaan. ik heb toen besloten om ze te negeren en om op judo te gaan ik kan nu elke woensdag m’n woede eruit trappen. ik hoop dat je iets aan deze tip hebt en als ik vragen mag op wat voor een soort school zit je nu?


Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 3: plaats op het forum geen persoonsgegevens (zoals bv de naam van je school, of jouw woonplaats).

Reputatie 7
Badge +17

@ikhelpjegraag , basis nog 3 weken

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 6
Badge +1

Heey, super vervelend dat je je zo voelt!! Ik zou wel echt aanraden om er met iem over te praten idd! Het is dus gelukkig nog 3 weekjes school en dan vakantie! Je kan dit!! 💪🏻 heel veel sterkte en liefs van mij!

Reputatie 3
Badge +2

Je kan altijd praten met de zelfmoordlijn 1813

En God houd van jou en geeft om jou bid vannacht tot Hem accepteer Ham in je hart. Dat heeft bij mij ook geholpen. God houd echt van jou want Hij heeft er zeven dagen over gedaan om de wereld te maken en 9 maanden om jou te maken dus jij betekent heel veel voor Hem.

 

Reputatie 4
Badge +1

@Anoniemxv  ik heb hetzelfde probleem

Trouwens bedankt van de leuke start 

maar als ik jou was zal ik ga consetreren op de leuke dingen je hebt geen vrienden zij je dan zou ik in je straat een keer meedoen met voetbal zelfs vindt je het niet leuk je maakt er toch vrienden mee 

En de goude tip schrijf de leuke dingen op vlak voor je slaapt dat slaapt een stuk beter 

Verder succ6 nog 

Reputatie 7
Badge +17

Update: nu gaat het wel goed! Ik ben bij mijn toekomstige middelbare klas geweest, het was heel leuk daar! En op school gaat het nu ook wel goed, alleen niet met kamp.. maar komt wel goed hoop ik

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 4
Badge +1

Fijn  @Anoniemxv het is je gegund 😜

Reageer