Ik wil weg

  • 18 July 2022
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hey, 


De dagen vloeien ineen, het voelt als een eindeloze, vermoeiende weg met oneindig veel teleurstellingen. Elke keer ik niets heb om mij af te leiden, ontploft mijn hoofd door de pessimistische gedachten waardoor ik het nut van het leven niet meer zie. 

 

Meestal voel je wat er gebeurd, ben je in het moment. Maar ik heb het gevoel dat ik naar een beeld aan het kijken ben waar mijn leven op afspeelt. Alsof ik als een schaduw zonder emoties rondloop.

 

Alles voelt verkeerd, maar ik heb geen idee hoe ik het kan veranderen. Het voelt alsof ik vastzit en geen lucht krijg. 

 

Iedereen lacht mij uit elk moment van de dag, ik kijk, lach, praat, volleybal, wandel, doe niets… en ik word meteen neergehaald. Als het niet door iemand anders is dan door mezelf. 

 

Wanneer ik het gevoel heb dat ik vastzit, zou ik willen schreeuwen, huilen, lopen, dingen scheuren… maar dat lukt allemaal niet dus staar ik naar een lege muur met een hoofd vol ondraaglijke gedachten die mij laten verdrinken. 

 

Ik wil mijzelf niet meer zijn. Ik wil dat alles stopt.

Dankjewel om dit te lezen, hopelijk vindt je het niet stom klinken. 
Groetjes


2 reacties

Tja ik weet niet echt hoe ik hierop moet reageren. Ik denk dat ik alleen echt het cliché advies kan geven…

 

probeer met mensen hierover te praten, je ouders, docent, vrienden of vriendinnen. Of probeer naar een therapeut te gaan. Natuurlijk is er een kans dat het niet werkt. Maar zelfs als er een 10% kans is dat dit werkt zou ik die kans grijpen.
 

Het lijkt me ook goed om je gevoelens op te schrijven, zoals je hier hebt gedaan. Misschien helpt dat al een beetje.

 

probeer je te focussen op de dingen die je echt leuk vindt. Als je die niet hebt zou ik gaan schrijven of dichten. (Ik wil niet stom klinken maar dat was extreem mooi geschreven, hoe serieus de inhoud ook is.)

 

Ik denk dat je depressief bent, maar dat soort dingen kan ik niet echt goed zien. Ik zou op het internet hier een test over doen, om te zien wat je het beste kan doen

 

natuurlijk kan je er altijd op het forum of met iemand van de kindertelefoon hierover praten 🙂 dus als alles verloren blijft probeer dan hier er gewoon er lekker over te praten. Of geef advies aan anderen… soms is het beste medicijn anderen helpen!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je je hier op het forum kunt uiten, en dat je hier steun zoekt!

Zoals @Cordelius  ook zegt, je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432),  of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

 

Sterkte! groetjes, Mariska (De Kindertelefoon).

Reageer