Skip to main content

De laatste tijd gaat het niet zo goed. Ik was een paar weken een beetje depressief (ik denk omdat ik moe was). Nu gaat het beter, maar vrolijk zijn kost echt zoveel energie (ik ben vaak echt uitgeput) en dan voel ik me weer verdrietig. Als ik leuke dingen doe, gebeurt er zoveel en ben ik tussendoor de hele tijd onzeker en zo over alles wat er gebeurt en dat maakt me ook weer moe en verdrietig. En dat verdriet kan zich niet echt uiten, want het is zo klein, maar het zorgt wel voor een rotgevoel. Ik wil heel graag met een psycholoog praten (al geregeld), want ik heb niet het gevoel alsof mijn ouders me begrijpen. Maar ik vind vrolijk zijn dus vermoeiend en dat maakt me ook niet echt blij en als ik de hele dag verdrietig in bed lig is iedereen aardig en gebeurt er weinig waar ik me zorgen om kan maken (geen ruzies, geen sociale situaties, geen dingen die mislukken), maar ik ben wel verdrietig en dat is ook niet fijn. 
 

Misschien vindt iemand dat ik me aanstel en misschien is dat wel zo, maar omdat ik een tijdje zo moe en verdrietig was, ben ik emotioneel heel erg onstabiel zeg maar en is alles eigenlijk te veel.

Begrijpt iemand wat ik bedoel en zijn er tips om bijvoorbeeld een soort middenweg tussen vrolijk en verdrietig te vinden (al kan je je emoties niet echt bepalen). En weet iemand hoe ik kan vertellen wat ik voel en wat er in m’n hoofd gebeurt, want ik weet het niet goed.

Ik wil gewoon weer verdrietig en leeg zijn. Wat moet ik doen?


Ik zou doorgaan met vrolijk zijn en daardoor moe en verdrietig worden. Je moet weer wennen aan dingen met andere mensen doen (denk ik), het kost energie omdat er veel dingen gebeuren waar je rekening mee wilt houden (dat dingen leuk en gezellig blijven enzo. Misschien went het, maar dit is wat ik denk.

Succes


Je kan dingen waar je je zorgen over maakt opschrijven. Dan zijn ze uit je hoofd. 


Hey Schildpad08,

Je stelt je zeker niet aan!

Een tussenweg vinden van je emoties is bij iedereen anders, maar je kan een beetje in de richting zoeken van je hoofd gebruiken (nadenken, iets verzinnen enz.) en iets wat je leuk vindt om te doen. Dan ben je met iets leuks bezig, en ook met de dingen en gedachten in je hoofd.

Ik vind dat je al heel goed verteld wat er in je hoofd omgaat en hoe je je voelt! Ik volg en begrijp het in ieder geval erg goed. Om te helpen kan je misschien steekwoorden opschrijven, of een tekening maken en die dan beschrijven. Dan kan je alles ook beter aan je psycholoog beschrijven.

Hoe rot je je soms kan voelen, het gaat gelukkig altijd weg, en uiteindelijk gaat het helemaal over!

Groetjes iemand.


Reageer