Skip to main content
Vraag

ik wil stoppen

• November 29, 2025
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik stop liever voor ik start. Dan heb ik geen spijt, ik had het misschien gekunnen, maar ik heb het gewoon niet geprobeerd. Ik stop liever zelf dan gestopt te worden. Dan steek ik er geen moeite ik en is het geen verspilde tijd. Mama, ik wil stoppen met zwemmen, ik kan het niet en vind het niet meer leuk. Nu kan ik niet naar mijn mama gaan en zeggen 'Mama ik wil stoppen met leven, ik kan het niet en vind het niet meer leuk'. Het enige wat ik nodig heb is haar toestemming om te stoppen en dan ben ik weg. Ik zal het gewoon nooit krijgen. Het is niet zoals zwemmen. Ik zal ooit gestopt worden. Wat is dan het nut van al die verspilde tijd? Waarom stop ik niet gewoon nu?

3 reacties

Louise_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • November 29, 2025

Hoi Anoniem09,

Wat goed dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 4, 2025

Hoi Anoniem09,

Het spijt me echt dat je zo denkt, (Ik doe het zelf ook hoor) maar hier zijn een paar tips die hopelijk helpen:

1. Probeer over leuke dingen te denken en te doen
  2. Leven is het echt wel waard als je mensen hebt om het mee te delen (en samen mee oud te worden)
  3. Als iedereen dood zou moeten zijn waarom zijn we dan ooit tot leven gekomen?
  4. Besef dat leven 1 kans is en als je hem verspilt je nooit meer een 2e kans krijgt.
  5. Alles komt heus wel goed. (Mnu wrm je deze gedachtes hebt.)

Veel su6,

Nietzoleuk

Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • December 28, 2025

Hoi Lieve Anoniem09, 

Er bestaat een app waar je mensen kunt ontmoeten online. Je kan een bio over jezelf maken met je interesses er in en dan andere mensen vinden en vrienden worden! 

Sterkte, het leven kan heel mooi worden, geloof erin! 

Een deel van de tekst is verwijderd door De Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 6: Plaats geen illegale (18+) inhoud of links op het forum.