ik wil nu dood

  • 28 January 2021
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben Seven. De laatste tijd voel ik me echt helemaal niet goed. Ik wil dood. Daarom denk ik eraan om zelfmoord te plegen, het liefst zo snel mogelijk. Ik heb al bedacht hoe ik het kan doen maar ik twijfel wel echt. Als er nu nog iets gaat gebeuren wat niet leuk is weet ik echt niet of ik het dan nog lang vol hou.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hey @Seven ,

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt.

Zelfmoord is niet de oplossing. Je voelt je nu slecht en ziet het niet meer zitten. Maar er zijn andere mogelijkheden. 

Misschien is het een idee om het met iemand te bespreken. Dit kan opluchten en dan loop je er ook niet zo alleen mee rond. 
Je zou met iemand uit je omgeving kunnen praten, zoals: je ouders, iemand op school, een vriend/vriendin, iemand anders die je vertrouwt. Je zou ook met 113 zelfmoordpreventie kunnen bellen of chatten. Dit is gratis en annoniem, en ze zijn 24/7 bereikbaar. Het nummer is: 0800-0113 en je kan chatten via: https://www.113.nl . Je kan morgen natuurlijk ook met De Kindertelefoon bellen of chatten.

Wat je nu op de korte termijn ook zou kunnen doen om jezelf vanavond veilig te houden is:

  • afleiding zoeken. Je kunt bijvoorbeeld: tekenen, lezen, een serie kijken, muziek luisteren, een podcast luisteren of iets anders wat je leuk vindt om te doen.
  • ontspannen. Je kunt bijvoorbeeld: even een douche nemen, ontspanningsverenigingen doen, etc.
  • slapen. Als je nog wakker bent kun je proberen te gaan slapen. Dan kan je morgen verder kijken naar ze bovenstaande opties.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes.

 

Joeeeee

Reputatie 2
Badge +1

Hai ik weet hoe je je voelt maar alsjeblieft doe het niet.

Het wordt beter ik weet het zeker. Als je nog een keer zo de drang voelt om het te doen probeer dan een te chatten of te bellen met 113 zij kunnen je helpen, en als dat niet lukt chat dan met de kindertelefoon. Als je in direct levensgevaar bent mag je ook 112 bellen.

Ik snap dat het moeilijk is maar je komt hier door heen. Wat mij heel erg helpt is bedenken hoe je wilt dat je toekomst er uit ziet, misschien wil je wel een boerderij of een carriere in de muziekwereld en elke keer als je weer neigingen hebt bereid je je plan uit.  Denk aan je droom partner waar je wilt wonen, hoeveel kinderen je wit. 

Wat is eigenlijk de rede dat je niet meer wilt? (thuissituatie, depressie, eetstoornis) of is er niet echt een rede?

als je wilt praten maak dan een nieuw topic aan een tag me er in dan kan ik antwoord geven

hopelijk heb je hier iets aan, succes het wordt beter geloof me.

Groetjes, mij

ps: ik ben heel trots op je dat je er nog bent want ik weet hoe zwaar het soms kan zijn

Reageer