ik wil niet praten over moeilijke periode, tips?

  • 12 March 2020
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi…

ik Ben een meisje van 14…

 ik heb een moeilijke jeugd gehad…
.ik probeer al die dingen nu te verwerken en rust te geven daar door sluit ik mezelf best wel af maar op school beginnen ze dit te merken (ook door de krasse van snijden op mijn arm en benen door een moeilijkeperiode ) en vragen ze er telkens naar ik wil hier liever niet over praten op school en geef dit aan maar ze blijve telkens door vragen wat moet ik doen..? Iemand tips..? de enige met wie ik het erover heb gehad is mn mentor maar ze denkt dat ik ben gestopt. en wil der niet weer zorgen geven, ze heeft zelf ook een gezin en een man en wil niet dat ze zich zorgen om mij gaat maken.

wat ik ook lastig vind is dat ik dus waarschijnlijk volgend jaar een andere mentor krijg, maar de mentor die ik nu heb vertrouw ik meer dan ook en heb last van vertrouwens problemen. wil niet volgend jaar opnieuw alles moeten uitleggen en vertellen. 

 

liefs me


4 reacties

Hallo, ik heb hetzelfde meegemaakt! Ik had een slechte thuissituatie. Ik heb veel gepraat met een leerkracht die ik kon vertrouwen, geloof me ze luisteren graag naar jou. Ookal heeft hij een gezin. Een leerkracht zal altijd om zijn leerlingen geven. Door alle gesprekken heb ik alles losgelaten. Praat met een leerkracht die je vertrouwt. Alles opkroppen, maakt het alleen maar erger en moeilijker voor jezelf.

hey @Aurosia 

super bedankt voor je reactie, nog steeds vind ik t lastig omdat ik bang ben dat ik haar lastigval. ik had woensdag een goed gesprek met dr, en ze heeft ook gezegt van je valt me niet lastig! ze zei dat ik wel wat voor der beteken en dat ze wilt dat alles goed met me gaat. ik lach alles snel weg en dat merkt ze wel. hoe kan ik stoppen met mn gevoelens weglachen? ik start er zo ook een topic over

 

 

liefs me

Je moet gewoon jezelf zijn. Denk zo je problemen weglachen helpt niet. De oplossing komt nooit naar jou, jij moet naar de oplossing stappen. Praten is in dit geval een oplossing. Succes

@Aurosia  haii ja ik weet praten helpt. maar nu met t corona crisis ben ik bang dat ik een terugval krijg

Reageer