Skip to main content
Vraag

ik wil niet meer naar school. en ik ga mezelf afsluiten van iedereen

• August 4, 2026
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik wil niet meer naar school, het is gewoon zo kut. Iedereen veroordeeld me ook. Docenten die doen niks aan dat veroordelen terwijl dat vooral mij veel belasting geeft, dat maakt me juist verdrietig, alsof ik niet serieus genomen wordt. Zo goed als nu heb ik niet echt vrienden meer, kan ik net zo goed op mezelf zijn, het is like makkelijker om te zeggen dat je echt niemand wil dan dat wel echt iemand wilt maar niemand kan vinden. Dus tja. Misschien verdien ik het wel om veroordeeld te worden en geen vrienden te hebben.

2 reacties

Meike
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • August 5, 2026

Hoi ​@Zeepsopje,

Wat vervelend dat je je zo naar voelt op school. Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Sowieso heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groeten Meike

(De Kindertelefoon) 

Girlll
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 7, 2026

Hoihoi! Je zult helaas altijd mensen hebben die oordelen, hoe oneerlijk dat ook is. Maar soms is ervoor kiezen om even alleen te staan uiteindelijk sterker dan jezelf omringen met mensen die je niet waarderen of je slecht laten voelen.

En geloof me: alles gaat voorbij. Hoe zwaar deze periode nu ook is, het is uiteindelijk maar een klein stukje van je leven. Na de middelbare school gaat iedereen zijn eigen weg op, mensen gaan studeren, werken, verhuizen... die vriendengroepen vallen vaak vanzelf uiteen. Er komen echt nog zoveel nieuwe mensen op je pad.

Probeer in de tussentijd de liefde ook een beetje in jezelf te zoeken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar jij bent zoveel meer waard dan de mening van mensen die jou niet zien zoals je bent. Je verdient het niet om veroordeeld te worden, en je verdient het al helemaal niet om te denken dat je geen vrienden verdient. Dat gevoel liegt tegen je.

Ik hoop echt dat je blijft geloven dat er betere tijden komen, ook al voelt dat nu misschien onmogelijk. 🤍 X