Vraag

Ik wil niet meer leven, ik haat het!

  • 6 May 2018
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Weken lang gaat het niet goed met mij en mijn famillie. Mijn moeder en mijn vader zijn gescheiden en de relatie gaat niet goed met hun. Blijkbaar zat mijn vader te praten met een andere vrouw aan de telefoon en op het internet, mijn moeder is daar achtergekomen en nu hebben ze de heletijd ruzie. Het bleek dat mijn vader dit al 8 jaar(sinds 2010) deed en ik kom er nu pas achter(ik ben nu 15 over paar maanden 16) Het is gewoon hartbrekend om dit allemaal te horen. Ik haat mijn school en ik haat gewoon ALLES! Ik wil gewoon naar de hemel en daar gewoon rusten. Misschien heb ik dan minder pijn.

Groetjes?

3 reacties

Hoi!

Het is begrijpelijk dat je je niet goed voelt als deze dingen gaande zijn. Je moeder is achter een geheim van je vader gekomen, dat hij verborgen hield voor jullie beiden.

Ruzie horen tussen de mensen waar je van houdt is nooit fijn. Je kan ze vragen om, als ze iets te bespreken hebben, ze dat op een wijze doen waar jij niet verdrietig van wordt. Je kan hen hierop aanspreken als ze samen zijn, of apart. Best op een moment dat ze beiden kalm zijn.

Om antwoorden op de vragen waar jij mee zit te krijgen, kan je met je ouders praten. Ik vermoed dat je je beter gaat voelen als je met je beide ouders praat. Je vader kan zijn verhaal doen. Als je weet hoe het voor hem was, kan je proberen dat te accepteren.
Als je niet met hen praat, blijf je met vragen zitten. Die vragen kunnen je heel ongelukkig maken.

Je haat je school. Kan je dit met je mentor bespreken? Of met een vertrouwenspersoon?
Je ouders kunnen je hierbij helpen. Ze hebben hun problemen, maar ze zijn nog evengoed je ouders als voor ze ruzie kregen. Je kan bij hen terecht.

Je haat alles. Je zegt in de titel dat je niet meer wilt leven, dat je rust wilt. Je kan die rust verkrijgen in je leven. Nu ga je door een moeilijke periode, en is het begrijpelijk dat je de neiging hebt de moed te verliezen, maar het kan beteren. Nu al naar de hemel gaan zou jammer zijn. Je bent 15, bijna 16, en hebt nog een leven voor je met allemaal kansen.

Hoe onaantrekkelijk het leven er nu ook uitziet, het kan beteren.

Groetjes
x
Hoi allemaal,

Weken lang gaat het niet goed met mij en mijn famillie. Mijn moeder en mijn vader zijn gescheiden en de relatie gaat niet goed met hun. Blijkbaar zat mijn vader te praten met een andere vrouw aan de telefoon en op het internet, mijn moeder is daar achtergekomen en nu hebben ze de heletijd ruzie. Het bleek dat mijn vader dit al 8 jaar(sinds 2010) deed en ik kom er nu pas achter(ik ben nu 15 over paar maanden 16) Het is gewoon hartbrekend om dit allemaal te horen. Ik haat mijn school en ik haat gewoon ALLES! Ik wil gewoon naar de hemel en daar gewoon rusten. Misschien heb ik dan minder pijn.

Groetjes?

De mensen die achterblijven hebben dan pijn....maar ik snap dit...
Hey anoniemx15
Ten eerste Zelfmoord is nooit een oplossing. Zelfmoord is een vlucht naar het onbekende van je pijn. Maar het komt goed. Ik heb zelf ook gedacht aan zelfmoord. Mijn leven zat ook vol met pijn. Maar weet je wat. Het wordt beter. Denk aan je toekomst. Over 10 jaar voel je de pijn niet meer zo heftig als dat je nu voelt. De pijn verlicht. Praat een keer met je ouders over dat je niet meer door wilt gaan. Ga een keer naar een huisarts om erover te praten. Praat desnoods met je huisdier over dit(geloof me dit werkt ook😉). Als je er maar over praat. Praten verlicht een hoop. Wat je nu doet is al een stap in de goede richting maar probeer er met iemand in je omgeving te praten.
Ik hoop dat dit je heeft geholpen.
Groetjes
Fmi

Reageer