Skip to main content

Hey allemaal,

Ik voel me de laatste tijd echt slecht. Ik voel me super onzeker en ik heb het gevoel dat iedereen me haat. School maakt het ook nog eens erger want er word veel over me geroddeld en ik ben ook al sinds de basisschool gepest. Ik heb gelukkig wel vrienden alleen ik heb steeds het gevoel dat ze fake zijn want ik voel me dan ook echt enorm buitengesloten door hun. Zo gaan ze niet op me wachten als de les voorbij is en als ik weg ben dan merken ze dat waarschijnlijk niet eens. Ik ben ook echt een introvert en dat maakt het alleen maar erger. Er is ook één meisje in onze vriendengroep die mee echt haat(geen idee waarom) en ze zit me ook buiten te sluiten zo zit ze naast me maar als ze iets wilt vragen dan vraagt ze het aan een persoon die niet eens naast haar zit. Of ze wilt niet met me samenwerken en gaat dan met onze andere vrienden werken. Ze vragen niet eens of ik hulp nodig moet hebben. Ik voel me dan echt onzichtbaar ofzo. Ook snap ik bijna alle vakken gewoon niet en ik heb ook geen motivatie om te leren of om mijn huiswerk te maken.

Er zijn zoveel mensen die zeggen dat ik lelijk ben waardoor ik me nog meer onzeker voel. Ik wil ook echt niet meer niet naar school,ik kan gewoon elke ochtend niet opstaan. En als ik wel naar school moet dan is het vaak met tranen in mijn ogen. Ook gedraag ik me dan enorm agressief en ik heb geen idee waarom ik zo hen geworden.

Ik heb de laaste tijd echt zelfmoordgedachten alleen het is niet dat ik echt dood wil maar ook weer wel. Snap je?

Weet iemand misschien wat ik moet doen want ik heb het gevoel dat niemand me kan helpen zelfs mijn psycholoog niet.

Groetjes Anoniem1000 

Hii lieve @Anoniem1000 ,

Wat heftig zeg, kun je het aangeven op school bij een docent  dat je er erg meezit dat die "vrienden " zo gemeen tegen je doen? Je zou het ook via een brief of een mail kunnen proberen. Je verdient sowieso beter dan dit en het is wel belangrijk om bij iemand die je vertrouwd om je verhaal te doen, zodat je goed geholpen kunt worden en ook is het misschien verstandig om een niveau lager te doen als je het allemaal niet goed kunt bijbenen. Hoop dat er snel een oplossing komt!❤️

Veel sterkte en liefs😊

 


Hey,

Ik vind het echt rot om te lezen dat je je zo slecht voelt, en het klinkt alsof je al een hele tijd door een moeilijke periode gaat. Het is helemaal niet gek dat je je nu zo machteloos voelt, zeker als je het gevoel hebt dat zelfs je psycholoog je niet kan helpen. Maar het is goed dat je hier je verhaal deelt, dat is al een belangrijke stap.

Wat je beschrijft, dat je je buitengesloten voelt en dat mensen over je roddelen, is echt heel naar. Het kan helpen om met je vrienden te praten en eerlijk te zeggen hoe je je voelt. Misschien hebben ze niet door hoe erg het voor je is. Als je je onzeker voelt, is het vaak moeilijker om zulke gesprekken te beginnen, maar het kan veel verschil maken.

Het lijkt me ook heel zwaar om je zo onzichtbaar te voelen in de groep en met school te worstelen. Het is oké om hulp te vragen, bijvoorbeeld aan je mentor of een vertrouwenspersoon op school. Het klinkt misschien alsof niemand je kan helpen, maar soms kan het gesprek met een andere persoon nieuwe inzichten geven.

Wat betreft de zelfmoordgedachten die je hebt: het is belangrijk dat je daar niet alleen mee rondloopt. Als het moeilijk is om er met je ouders over te praten, kun je misschien een andere volwassene vinden die je vertrouwt, zoals een familielid of iemand van school. Het kan ook helpen om opnieuw met je psycholoog te praten over hoe je je nu voelt, zelfs als het lijkt alsof je niet opschiet. Soms duurt het even voordat je stappen vooruit ziet.

Weet dat er altijd mensen zijn die om je geven, ook al voelt dat misschien nu niet zo. Je bent niet alleen, ook al lijkt dat zo. Het is oké om je hulpeloos te voelen, maar geef niet op, er is altijd een uitweg, zelfs al zie je die nu nog niet.

Blijf sterk en zoek steun bij mensen die je vertrouwt. Je verdient het om je beter te voelen, en dat kan ook echt gebeuren.


Hoi @Anoniem1000 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat naar dat je je zo buitengesloten voelt. Je brengt heel goed onder woorden hoe je je voelt, en wat dat met jou doet.  Gelukkig krijg je hier steunende en helpende reacties.

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska (De Kindertelefoon)


Reageer