Ik wil niet meer leven!

  • 31 October 2019
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Het gaat niet zo goed met mij. Ik wil niet meer leven. Het lijkt of alles de laatste tijd in één keer op me af komt. Ik kan het allemaal niet meer aan. Ik praat nu ook al een tijdje met een vertrouwenspersoon op school, maar ik durf het niet te zeggen dat ik het leven niet meer zie zitten. Ik word moe van mezelf en ik vind mezelf waardeloos. Ik heb er al vaker over nagedacht om een overdosis pillen te nemen. 1 keer ben ik ermee begonnen, maar na de 8e ben ik gestopt. Ook wil ik niet meer eten. Ik eet alleen tijdens het avondeten nog wat, omdat we dan met het hele gezin aan tafel moeten zitten. Maar dan wel zo weinig mogelijk. Ik wordt nergens meer vrolijk van. Ik kan van niks genieten. Ook slaap ik erg slecht. Als ik 's avonds in bed lig, hoop ik vaak dat ik de volgende ochtend niet meer wakker wordt.

Ik weet het allemaal niet meer. Ik kan niks en ik ben waardeloos! Waarom leef ik nog?

XX


4 reacties

Badge

Mijn oom is zwaar depressief en we hebben wel wat meegemaakt,

ga alsjeblieft hulp zoeken ( ik ken je niet maar je lijkt me Aardig )

praat erover met je ouder of psychologen/psychiaters en zeg alles, mijn oom heeft het zo zwaar omdat hij nooit iets vertelt.

of ga kijken of je naar een kliniek kan voor een paar weken.

maar ik zeg je 1 ding, Please zoek hulp want anders eindig je misschien ook wel als mijn OOM en dat wil niemand

Je_moeder, bedankt voor je reactie.

Ik vind het erg moeilijk om er over te praten hoe ik me voel, mn beste vriendin weet hier ook niks van. Maar bedankt voor je tips!

Hallo💘

ik wil zeggen , wat er ook gebeurt, je bent NIET waardeloos. niemand is waardeloos en iedereen is op aarde gezet voor een reden. hou je sterk het komt allemaal goed, je gaat hier doorheen kunnen komen. ik ben 16 en ik heb dit ook gehad. ik vond dat het leven geen doel had en ik dacht dat het leven nutteloos was. ik zat hier heel lang mee. ik at ook niks, ik ben 9 kilo afgevallen in een maand. ik ging op gegeven moment hierover nadenken, hoe het komt dat ik die gedachtes kreeg etc. ik nam afstand van alles en iedereen om tijd voor mezelf te hebben en mezelf te kunnen helpen. uiteindelijk besefte ik me dat dit allemaal maar gedachtes zijn. al die stemmen die je hoort, die van dit soort dingen zeggen het zijn allemaal maar gedachten. wat je ook doet, NIET je leven beindigen, het is het allemaal niet waard. vroeg of laat kom je eroverheen het is het allemaal echt niet waard geloof me, en ik zeg dit niet om je gewoon een beetje op te vrolijken maar ik ben ook in jou situatie geweest. je bent sterker dan dit, ik heb vertrouwen in je. hou je sterk. als je met niemand kan praten praat met iemand op deze site of schrijf je gedachtes op. alles word dan duidelijker voor je. ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, je komt hier doorheen!

ik wou nog erbij zeggen, dat je je moet beseffen hoe het zou zijn voor andere mensen in je omgeving als jij dit jezelf aan zou doen. stel je voor dat je een overdosis neemt en de ochtend erna niet meer wakker word. meschien merk je nu niet dat mensen om je geven, maar geloof me dat doen ze wel. denk maar eens aan je moeder, je vader , je broertjes en zusjes als je die hebt, je oom, je tante , je neefjes en nichtjes, je docenten ,je klasgenoten, je vriendinnen , iedereen waar je ooit contacr mee hebt gehad of contact mee hebt.  hun gaan allemaal een persoon waar ze iets op geven verliezen. dat gaat hun ook pijn doen. je ouders vooral. denk goed na voordat je iets doet!

Reageer