Skip to main content

Hoi iedereen,

het gaat de afgelopen tijd best wel heel slecht met mij. Ongeveer al een half jaar en 3 maanden dat ik er hulp bij krijg.

Kort gezegd ik wil niet meer leven. Of in ieder geval mijn leven. Het laatste wat ik wil is dood maar het leven zo is niet dragelijk. Ik heb licht autisme en ik ervaar veel problemen in me leven (mede daardoor). Ik heb in het verleden al veel moeilijke periodes gehad maar daar was voor me gevoel allemaal wat aan te doen. Nu niet.

Ik krijg therapie en heb medicatie maar het doet niet veel. De medicatie zorgt ervoor dat ik niet de hele tijd aan het schreeuwen ben, maar ik voel me nogsteeds heel naar. De therapie helpt me in te zien waarom ik me zo voel, maar het doet er niks tegen.

Ik heb voor alles zoveel angst, heel me leven stort in elkaar. Ik had een vriendin, maar door de stress lukte dit me niet (meer). Ik durf niet meer met vrienden af te spreken, ik kon niet meer naar school en ik durf zelfs niet meer met me ouders te praten.

Een deel van het probleem is dat dit al heel me leven zo is. Ik praatte bijna nooit met me ouders en kon al niet naar een normale school (ik kon het wel maar het lukte niet meer) Elke keer als ik met me vriendin ging afspreken had ik zoveel angst dat ik niet meer kon eten. Ik zie nu pas in dat ik dit al me hele leven doe en dat dat niet de manier is hoe ik wil leven. De dingen die ik zo graag wil lukken me maar niet en hoe meer ik het probeer hoe minder het gaat lijkt wel.

ik wil niet een leven hebben waar ik voor alles angst heb en niks me lukt hoe hard ik het ook probeer. Ik ben kapot en ga dood van de stress en het verdriet elke dag ik kan het gewoon niet meer aan. Nogmaals ik wil niet dood, maar ik kan dit leven niet aan.

Ik weet niet waarom ik dit schrijf, misschien hoop ik op magische hulp of moest ik het even kwijt.

doe ermee wat je wilt

groetjes

Heyy @Onbekend77,

Ik weet niet zo goed wat ik je moet zeggen.. Vind het echt naar om te lezen dat je je zo voelt en echt naar dat alle input die je inzet om je leven te verbeteren niets oplevert.. Ik weet niet of dit iets helpt en misschien ken je het al, maar je kan altijd bellen of chatten met https://www.113.nl/ als je worstelt met zelfmoordgedachtes misschien kan dat je helpen.

Wees altijd welkom om hier je verhaal te uiten als je daar behoefte aan hebt we zijn er voor je en we steunen je echt! Ik hoop echt dat je toch een sprankje hoop en licht gaat vinden in deze donkere tijden waar je doorheen gaat.

Sterkte!💖🍀

Liefs, ItsJustMe <3

Hoi @Onbekend77 ,

Wat dapper van je dat je dit hier durft te plaatsen, en wat een vreselijk nare situatie waarin je je bevindt. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. JZoals @ItsJustMe  al zei kun je je verhaal hier op het forum plaatsen, maar je kunt met De Kindertelefoon ook elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je zoals genoemd voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaas, heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna, De Kindertelefoon

Reageer