Vraag

ik wil niet meer

  • 4 February 2023
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi allemaal.

Ik ben een meisje van 15 jaar. Het gaat niet zo goed met mij. Ik voel me leeg, vermoeid en ik wil echt niet meer verder. Ik sta elke dag met een k*t gevoel op en moet dan de hele dag weer naar school, ik geef zoveel signalen aan m'n ouders over hoe ik me voel, ik ben 24/7 moe, ik eet weinig, ik wil Het liefste nergens heen. Met vrienden afspreken lukt ook niet meer. Ik sport heel veel 5 dagen in de week. En op school nog. En ik merk dat dat ontzettend vermoeiend is maar dat is ook het enigste wat ik graag doe. Ik heb geen idee waarom ik dit vertel maar ik moet het kwijt en ik weet dat ik echt hulp nodig heb. Maar hoe ga ik hulp vragen als ik dat niet durf? En ik wil het niet bij m'n ouders kwijt. Die begrijpen het toch niet. Een paar vrienden weten hier van af maar doen er niet veel aan. Ik verwacht niet dat ze me ineens beter maken maar ze vragen nog niet eens hoe het gaat en dat doet wel pijn.

Tips zijn welkom.

Liefs mij! 💗


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hi @Anonymous_xx  :)

ik wil je graag helpen, dus hier mijn antwoord :)
je zegt dat jouw ouders je toch niet zullen begrijpen, maar dat zullen ze vast wel! je ouders houden van je en ze zullen vast er alles aan doen om je niet meer depri te krijgen. een tip (met ervaring): maak online vrienden via bijv. een game die hetzelfde probleem hebben of juist geen problemen hebben en erg behulpzaam zijn. dan kan je met die persoon praten, lachen en je kan jezelf anoniem houden waardoor je meer open kan zijn. en pleeg aub geen zelfmoord! mensen houden meer van je dan je denkt, ook al heb je weinig vrienden of familieleden. je wilt hen geen pijn doen.  ik zou proberen om minder te sporten, want 5 dagen in de week is niet goed als je zo vermoeid bent. probeer wat rustiger aan te doen, hou een pyjamadagje in het weekend met netflix, popcorn en eventueel vrienden, vind een hobby (tekenen, schrijven, sieraden maken, knutselen, lezen, diamond paintings maken, een webshop in elkaar zetten om dingen te maken en verkopen… etc), ga iets doen wat je leuk vind! als je wat meer eet, zal het kutgevoel minder worden (aangeraden door een prof in eten: ik). ik ben zelf ook depri geweest, dus ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen! hou ons up to date :)

liefs, anoniem meisje :)

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anonymous_xx ,

 

wat een naar gevoel moet dat zijn, en wat goed dat je er al uit bent dat je echt hulp nodig hebt. Begrijpelijk dat je het een beetje eng vindt. Instanties zoals De Kindertelefoon en 113online zijn er om je te helpen en zullen hun best doen om je op je gemak te stellen.

Je kunt elke dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met De Kindertelefoon, en bij 113 kan je zelfs dag en nacht terecht via www.113.nl om over je gevoel te praten dat je niet meer verder wil.

 

Veel sterkte,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

Dankjewel, stel ik zou 113 appen, ben Ik dan gewoon annoniem?

 

💗

Reputatie 2
Badge

hi @Anonymous_xx  :)

ik wil je graag helpen, dus hier mijn antwoord :)
je zegt dat jouw ouders je toch niet zullen begrijpen, maar dat zullen ze vast wel! je ouders houden van je en ze zullen vast er alles aan doen om je niet meer depri te krijgen. een tip (met ervaring): maak online vrienden via bijv. een game die hetzelfde probleem hebben of juist geen problemen hebben en erg behulpzaam zijn. dan kan je met die persoon praten, lachen en je kan jezelf anoniem houden waardoor je meer open kan zijn. en pleeg aub geen zelfmoord! mensen houden meer van je dan je denkt, ook al heb je weinig vrienden of familieleden. je wilt hen geen pijn doen.  ik zou proberen om minder te sporten, want 5 dagen in de week is niet goed als je zo vermoeid bent. probeer wat rustiger aan te doen, hou een pyjamadagje in het weekend met netflix, popcorn en eventueel vrienden, vind een hobby (tekenen, schrijven, sieraden maken, knutselen, lezen, diamond paintings maken, een webshop in elkaar zetten om dingen te maken en verkopen… etc), ga iets doen wat je leuk vind! als je wat meer eet, zal het kutgevoel minder worden (aangeraden door een prof in eten: ik). ik ben zelf ook depri geweest, dus ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen! hou ons up to date :)

liefs, anoniem meisje :)

 

Dankjewel<3 

Ik zal t allemaal uitproberen, minder sporten gaat voorlopig nog niet lukken want ik zit bij een club en daar kan je niet zomaar stoppen ❤️

Reputatie 7
Badge +7

Dankjewel, stel ik zou 113 appen, ben Ik dan gewoon annoniem?

 

💗

Hoi @Anonymous_xx ,

 

met 113 kan je bellen of chatten. En inderdaad als je belt of chat dan ben je volledig anoniem. Kijk maar eens rond op hun site www.113.nl , daar staat uitgelegd hoe het werkt.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer