Skip to main content

ik wil niet meer

• October 5, 2026
  • 5 reacties
  • 42 Bekeken

Ookal krijg ik geen antwoord toch maakt t niet eens uit ik heb n depressie die al begon toen ik tussen de 12/13 was Ookal s het jong ik weet t en waarschijnlijk gaan mensen zeggen van ja 12 is echt jong en dat kan niet maar t kon zeker wel ik ben nu ondertussen 16 en zit er nog mee thuis ging t nooit goed ik rookte me longen eraf tot ik gwn niet meer kon roken ik weet niet meer wat k moet doen ik heb n vriendin en die is ook depressief maar ik wil het beste voor haar ze verdiend echt alle positieve dingen maar ik weet niet wat ik moet doen als we hadden vandaag ruzie en toen wou ik mezelf snijden maar had het niet gedaan want ik had het belooft aan haar dat ik het niet zou doen en ik wil het ook niet meer maar ik zit gewoon met zoveel stress en ik probeer het voor iedereen goed te hebben en mensen te helpen maar t lukt niet het is niet dat ik zelfmoord wil doen maar ik denk er wel steeds aan.

5 reacties

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 6, 2026

het spijt me zo erg, lieverd. zoek hulp bij je huisarts 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 6, 2026

Hey lieve jij! 

Ik heb geen magische woorden voor je maar sterkte, je hoort erbij en je bent het waard om er te zijn! ❤️🫂  Ik raad je aan om hulp te vragen en dat mag je krijgen, dat verdien je! Begin bijvoorbeeld eens met dit: 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Het zijn echt lieve mensen die jou oprecht willen helpen en adviseren. 

Veel sterkte! Liefs, Tover xxxx

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • October 6, 2026

Hey, dus ik weet niet of ik hier echt wat te zoeken heb, maar het klinkt wel alsof je er echt heel erg mee zit. Ik ben hier niet om je magische woorden te geven, maar ik wil alleen dat jij onthoud dat zelfs als 1% van Nederland jou een leuk mens vind, zijn dat nogsteeds 181.300 mensen. Gewoon blijven zoeken en je vind jouw mensen wel, beloofd. 

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 6, 2026

1 simpel antwoord zet doelen in je leven. Praat over je gevoelens. Wees een man waar je je zoon in wilt zien groeien later. En ga sporten ga gezonden dingen doen. Maar zet doelen en kijk wat je al hebt bereikt in je leven en wat je nog graag wilt bereiken maar zorg ervoor dat jou leven een betekenis krijgt. Dan zul je zien dat je perspectief snel gaat veranderen. Sterkte

merelm
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 6, 2026

Hoi ​@D.05w 

Zo te lezen zit je in een lastige situatie, wat dapper dat je dit hier durft te vertellen! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Merel (De Kindertelefoon)