Skip to main content
Vraag

ik wil niet dood maar ook niet leven

• October 18, 2025
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Mindlesselfindulencce
Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal dit is mijn eerste keer hier schrijven 

ik ben 13 jaar oud ik voel me al slecht soms mijn 10de

ik heb een verslaving aan vapen 

ik zie het leven gewoon niet meer zitten

maar ik wil niet dood

en ook niet leven 

ik voel me gewoon slecht niet is meer leuk ik kan amper naar school zonder paniek aanval

Ik Snap niets meer van het leven want 

je gaat naar school om te werken

en heb je misschien kinderen

en dat is het ik snap het gewoon niet waarom zou ik zoveel pijn door staan als je toch dood gaat 

wat moet ik doen heeft iemand hobby’s of advies?

3 reacties

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 18, 2025

Hoi Mindlesselfindulencce,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lot (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Wat vervelend! Praat met iemand die je vertrouwt, of zoek hulp bij een hulplijn zoals 113, ze kunnen echt luisteren. Misschien kan iets kleins als tekenen, muziek luisteren of schrijven helpen om je gedachten even te kalmeren.

xx liefs Wolf 🐺

lucky.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 24, 2025

Hai,

Ik snap je heel goed <3 Wat mij erg geholpen heeft toen ik me rot voelde was dat je een community joint van bijvoorbeeld een serie die je leuk vind, want dan ontmoet je weer nieuwe mensen die ongeveer hetzelfde leuk vinden als jij. 

Ook schrijf ik al mijn negatieve gedachten gewoon op als alles me gewoon dwarszit, misschien zou dat kunnen helpen?