Vraag

ik wil niet anders zijn.

  • 26 March 2022
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Haii... Mijn ouders zijn vaak echt heel boos op mij omdat ik nooit mijn kamer opgeruimd heb en ik alles eigenlijk niet doe wat ze vragen omdat ik er te lui voor ben of ik vergeet het. Er is een kans dat ik add heb ik ben daarvoor ook al naar een mevrouw geweest die me hielp. Ik ben alleen nog niet gediagnosticeerd met add maar mijn ouders zijn het aan het overwegen omdat alles niet goed lukt. Ik wil het liever niet. Ik wil niet anders zijn dan de rest en later als ik een baan wil dat er duidelijk staat dat ik add heb. Ik ben bang dat het mijn toekomst gaat verpesten en dat ik mijn droombaan dan niet kan krijgen of niet veel geld verdienen. Nu ik dit typ rollen de tranen ook over mijn wangen ik ben gewoon bang voor de toekomst. Ik mag ook niet mijn kamer veranderen omdat ik het niet netjes houd. Maar ik kan het gewoon niet. Hoe graag ik het ook wil. Ik wil er liever niet met mijn ouders over praten want misschien is dat dan voor hun de doorslaggevende reden om me te laten testen. Ik wil kleedgeld: mag niet omdat ik mijn kleding altijd door mijn kamer ligt en ik altijd nog vieze kleren in mijn kamer ligt die mijn moeder kon wassen en dan word ze boos want ze heeft al die kleur gewassen.  En ik mag mijn lelijke kinderachtige kamer ook niet veranderen omdat het nooit netjes is. Ik hoor ze er vaak over smoezen het maakt me zo verdrietig iemand advies 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hey  S_is_anoniem,

je moet echt niet bang zijn voor anders te zijn ik heb zelf autisme en ik weet dat ik later nog alles kan bereiken en jij gaat dat ook wel kunnen,

ik wou eerst ook niet getest worden maar ik ben nu zo blij dat ik ben getest geweest ik begrijp mijzelf nu velen beter want ik kan dingen opzoeken over autisme en dan kan ik mezelf beter begrijpen.

je moet echt niet bang zijn je bent niet anders je bent gewoon jezelf.

en later moeten je werkgevers niet weten dat je add hebt dat moet je zelf kiezen jij en allen jij mag dat ze zeggen en als jij dat niet wilt zeggen dat is dan oke jij bent niet verplicht om hun dat te zeggen.

groetjes!

Reputatie 3
Badge +3

Dank

Reputatie 7
Badge +17

Hoi je hoeft niet bang te zijn om getest te worden het maakt je toekomst juist duidelijker en “makkelijker”omdat je dan weet waar je aan toe bent en daarmee gewoon alles kan bereiken wat je wilt. Het helpt je juist !   Je toekomst zal er breder en beter van worden en je ouders weten dan ook waar ze rekening mee moeten houden en zullen dan ook niet meer zo boos worden.  En vergeet niet,  sommige van de beroemdste mensen in de geschiedenis en tegenwoordig hadden en hebben ook  “iets”  :)  dus als je add blijkt te hebben is dat helemaal geen hindernis om een topper te worden  ;)

Sterkte er mee hoor, groetjes Julian X

Reageer