Skip to main content

Hey

Ik ben wss depressief. Ik heb mijzelf gesneden maar ik ben er mee gestopt. Best wel een tijd geleden al. Ok heb nu alleen het gevoel dat het terug komt. Ik was zo blij dat het eindelijk weg was (na 3 jaar) en nu is het er weer. Ik heb heel erg de drang om mezelf te snijden en om zelfmoord te plegen. Gelukkig heb nooit een poging om zelfmoord te plegen gedaan maar ik heb er steeds meer de neiging toe. 

Ik weet dat ik hulp moet zoeken om er van af te komen. Maar aan gezien ik 15 ben heb ik toestemming van mijn ouders nodig. Ik wil ook heel graag hulp want ik wil er gwn van af. Het enige probleem is dus dat mijn ouders er niets van af weten. Ik heb hun nooit verteld dat ik depressieve gedachtes heb of zo iets. Ik wil het ze vertellen maar mijn moeder zegt de laaste tijd steeds vaker dat als een van ons (mijn zus, broer en ik) depressief is en zich zelf snijd, ze je dan laat op sluiten omdat ze ons niet kan helpen. Ik snap dat ze dit zegt maar dit maakt het voor mij nog lastiger om het te zeggen.

Ze heeft dit al eens eerder gezegd over anorexia. Wss had ze dat gezegd omdat ik opeens heel dun werd. Ik sloeg ook best wel een lange tijd mijn ontbijt en lunch over. In de zomervakantie ben ik eindelijk na een half tot 3  kwart jaar weer normaal gaan eten. Ik merkte aan alles dat het me blijer en energieker maakte. Alleen ik ben weer terug gevallen. Ik sla nu weer mijn ontbijt en lunch over. Mijn ouders hebben het nu wel minder door omdat ik nooit meer was aan gekomen en het valt niet echt op dat ik afval. Wel krijg ik van best wel veel familie leden buiten mijn gezin te horen dat ik niet nog dunner moet worden. Ze maken er best wel vaak grapjes over wat mij ook wel weer een beetje irriteert. Naast familie hoor ik het van vrienden en zelfs docenten. En eigenlijk maak ik mij ook wel een beetje zorgen over mezelf. Ik weet aleen niet wat ik moet doen.

Om even terug te komen bij waarom ik dit schrijf is omdat ik hulp wil. Ik ben bang voor wat mijn ouders gaan zeggen en ik ben bang voor wat het “hulp krijgen” inhoud.

Als iemand hier ervaring mee heeft zou ik heel graag willen horen wat jullie deden en of jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik wil er gwn heel graag van af...

 

groetjes Anoniem_x.o.x.o

 

~ A smiling face doesn't always mean a smiling heart ~

Heee, ik heb hier zelf helaas ook ervaring mee. Ik was alleen zo dom het klasgenoten te vertellen en die hebben het toen mr ouders verteld omdat ze zich zorgen maakten. Dat was niet zo'n fijne manier, mr ik kreeg wel hulp. Miss kun je dus gwn je klasgenoten vragen?

Trwns, mij helpte therapie niet dus ik moest er mee stoppen mr ik hoop dat t wel bij jou werkt xx


Hey @Girl.anoniem 

 

Een aantal vrienden van mij weten het. Een vriendin heeft er zelf ook mee te maken maar zij heeft nu wel hulp. Ik merk wel uit haar verhalen dat ze hele andere ouders heeft dan mij.

Als ik een vriend of vriendin van mijn vertel over wat er in mijn hoofd speelt kijken ze mij meestal heel raar aan. Ik probeer het zo goed mogenlijk uit te leggen maar ze snappen het dan toch niet. 

Ik weet dat therapie wss wel gaat werken omdat ik vroeger al in therapie zat voor andere dingen

Maar zo als ik al zei. Ik moet de toestemming van mijn ouders hebben wil ik in therapie. En ik ben gwn zo bang om het ze te vertellen…

 


Reageer