Vraag

Ik wil mijn goede vriendin niet kwijt

  • 10 September 2020
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

hoi hoi, we beginnen even met wie ik een beetje ben: 

ik ben 13 jaar, woon in  ( verwijderd door de Kindertelefoon ) en ik ga nu naar de 2de klas. Ik ben graag er social en had in de 1ste klas had ik dan ook vrienden. fiets altijd met 2 vriendinnen naar school (Evi en Sophie) en kijk altijd ‘wie is de mol’ met deze vriendinnen. 

 

ik ben dit jaar naar de 2de klas gegaan alleen hebben ze een paar klassen uit elkaar gehaald en bij andere klassen gestopt. ik zat in de klas die uitklaar is gehaald er zijn dus 4 kinderen uit die klas waar ik in zat gehaald en hebben die bij een bestaande klas  gestopt. we zitten dan nu met 32 kinderen in de klas. 

1 vriendin van  die bij mij in de eerste klas zit nu ook bij mij in de 2de klas, maar die heeft ook andere vriendinnen die al in die klas zaten zitten. (laten we die vriendin even evi noemen)

 Er zit ook nog een ander meisje van mijn oude klas in deze klas nu. (we noemen haar even Emma) met Emma  kon ik vorig jaar niet zo goed opschieten omdat we allebei een sterke mening hebben. 

de 2de schooldag kreeg ik keelpijn en werd ik verkouden, ik moest dus thuis blijven vanwege corona. ik heb me toen laten testen en kon weer naar school (4 dagen later). ik ging dus weer naar school maar mijn vriendin Evi was die week al met haar vriendinnen opgetrokken. ik probeerde ook een beetje met hun mee te doen, maar ze vinden mei niet leuk of zien mij niet staan. ik zat tijdens de les dus ook maar naast Emma omdat zij ook niemand had. gek genoeg hadden we een klik 🙂 toen ik met Evi en Sophie naar school fietste schoot Evi opeens met haar ibike weg. sophie en ik konden haar niet bijhouden (wij hebben geen ibike) toen we op school aankwamen had Evi had fiets heel ergens anders gezet dan waar we ze normaal neerzetten. die dag heb ik niet met Evi gesproken. die middag ben ik dan ook gewoon alleen naar huis gegaan. halverwege de berg (ik miet eerst een berg op en dan nog 9 km naar huis) belde evi. ze vroeg waar ik was. ik heb toen uitgelegd dat ik niet wist waar haar fiets stond en of ze met me mee terug wilde fietsen omdat zij een ibike heeft hadden we afgesproken dat ik rustig de berg ging lopen en zij me met haar ibike zou inhalen. toen ze me inhaalde barste ik in tranen uit en vertelde haar dat ik me niet kan plaatsen in de las en dat ik me daar niet fijn voel. ik kreeg toen ook een black out waardoor ik nu niet meer zo goed wat ik gezegd heb. ook kon ik toen niet meer helemaal helder denken: ik was overstuur en in paniek.

de dag later fietste we weer naar school en wouden we een afspraak maken waar we wie is de mol gingen kijken ze gaf geen antwoord op deze vraag en schoot er weer vandoor. die avond heb ik met haar gepapt dat ik geen ruzie wil en dat ik niet snap wat eraan de hand is. ik heb me toen kwetsbaar opgesteld en heb toen er open verteld wat er bij mij dwars zat. sinds dien praten we elkaar niet meer zoveel met elkaar omdat zij vind dat ik me verkeerd gedraag. zij is dus boos op mij. terwijl ik het graag wil uitpraten.

ik wil mijn goede vriendin niet kwijt ! ik weet niet wat ik moet doen.  help me please! ik voel me zo  eenzaam! 


2 reacties

Badge

kan iemand mij helpen ! ik ben alleen tijdens de les en mis mijn vriendin!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @ikbenanoniem0764 ,

Wat rot dat je vriendin boos op je is en dat je je zo eenzaam voelt!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Renske

De Kindertelefoon 

Reageer