Vraag

ik wil mijn bestie helpen

  • 4 June 2023
  • 8 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Mijn bestie is een jaar ouder en depressief  ik wil haar graag helpen maar ik weet niet hoe want ik ben geëmigreerd naar Italië  

ze snijd zichzelf en heeft een keer gespijbeld en naar treinen zitten kijken.., (jullie weten vast wat voor ideeën ze heeft...)en  ze wil weglopen naar mijn huis.

ik zit in tweestrijd want aan de ene kant wil ik wil heel graag dat ze komt maar dan maak ik me zorgen dat er dan iets gebeurd 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heyy, wat rot :((

Ik heb wel een idee hoe je haar kan helpen :)

Bij een vriendin van mij zit een depressieve jongen in de klas die zm wilde plegen en toen hebben ze een boekje gemaakt net leuke herinneringen foto's enzo snapje :) en hij keer daar naar en wist dat het leven ooit beter was en zal worden miss kan je dat proberen <33

Ik hoop dat het werkt xx

Badge

Thx ik zal het vragen

Badge

Hoi ik heb het aan haar laten zien en ze vond het niet erg. Maar we zien elkaar pas in augustus dus het is wel een beetje moeilijk om dat boekje te maken

heeft iemand misschien een idee wat we op afstand kunnen doen?

PS het boekje gaan we zekerrr maken als we elkaar weer zien

 

xxx het mysterieuze mens

Reputatie 3
Badge +1

Ik zal heel veel met haar appen, een tijdje deed iemand dat ook met mij en toen had ik weer even motivatie om op te staan enzo. Dus vragen hoe het gaat en ook over onzin kletsen helpt echt <3

Alleen als je stopt zal het weer slechter gaan… Dat was tenmiste bij mij zo maar ja

Badge

Ja dat doen we ook gister hebben we meer dan 1 uur gebeld 

bedankt voor de tip

xxx

Hey,

Italië, mooi land?

Ik woon ook in een ander land dan mijn vroegere klasgenootje, dus ik wist ook niet hoe ik haar kon helpen. Uiteindelijk heb ik veel met haar gechat en dat hielp haar. Dus misschien veel chatten en bellen. Verder kan je het misschien tegen een volwassenen vertellen, want weglopen naar Italië lijkt me niet zo’n goed idee. Ik snap wel dat ze dat wil, want ik wil ook van Spanje naar Nederland lopen, maar dat is echt een dom idee. Dus misschien naar een volwassenen voor het uit de hand loopt.

Succes en sterkte!

 

Badge

Ja het is wel een mooi land🙃

maar ik kan het dus écht níet tegen een volwassenen vertellen 

Maar het gaat nu wel veel beter (denk ik) Hoe is het eigenlijk met jouw afgelopen?

thx voor de tip

xxx het mysterieuze mens

Ja het is wel een mooi land🙃

Fijn!

maar ik kan het dus écht níet tegen een volwassenen vertellen 

Begrijp ik ook wel, maar je wilt toch ook niet dat je vriendin naar Italië loopt en dat er dan vervolgens iets gebeurd. Dan moet jij uit gaan leggen dat je wist dat ze dat wilde. Lijkt me niet zo fijn.

Maar het gaat nu wel veel beter (denk ik)

Dat is fijn!

Hoe is het eigenlijk met jouw afgelopen?

Sorry ben nogal bang voor een waarschuwing om off-topic te gaan, want het zal niet zo lang meer duren of ik heb er één… Dus hier reageer ik verder niet op. Sorry!

thx voor de tip

xxx het mysterieuze mens

 

Reageer