Skip to main content

hoi, ik heb de laatste tijd het gevoel dat mijn beste vriendin me niet meer aardig vind en aan het verlaten is, dat is een van de redens dat ik mezelf wil snijden, ik heb het nog nooit gedaan maar ben wel nieuwsgierig. Net heb ik het bijna gedaan maar kon mezelf nog inhouden. Heeft iemand tips om me het niet te laten doen en hoe ik het met mijn vriendin moet aanpakken?

 

*Topic aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 6: Plaats geen choquerende inhoud op het forum*

Hoi @ikweethetnietmeer. , 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

JanneB (De Kindertelefoon) 


Hey,

Het kan zijn dat je vriendin afstand neemt en dat hoeft niet eens iets met jou te maken te hebben.

Ik zou haar gewoon vragen als je het gevoel hebt dat er iets is.  Misschien heeft ze andere dingen aan haar hoofd of misschien is er wel iets en durft ze dat niet goed te zeggen. Vat het dan niet op als kritiek maar misschien iets waar je wat mee kunt doen...of niet :p

Jezelf snijden is geen goed idee. Het gaat je niet verder helpen. Het is niet een goede manier om om te gaan met emoties.

De consequenties die je moet dragen als je die weg inslaat en dat is dat je je gezondheid in gevaar brengt en evt met littekens zal moeten dealen de rest van je leven. 

Je kan beter werken aan je zelfvertrouwen, open zijn tegen mensen ( niet tegen iedereen maar je familie/vrienden), accepteren dat vriendschappen soms stuk lopen en niet iedereen je aardig hoeft te vinden en dingen doen die jou blij maken en vooruit helpen. Met mensen optrekken die jou wel graag zien en jezelf dat ook waard vinden. Aan je zelfvertrouwen en ontwikkeling werken 🙂 en je bent goed zoals je bent of iemand anders dat nou wel of niet ziet.

Succes je kan het!

 

 


Hey,

Ik heb hier zelf ervaring mee, van winter 2022 en nog wel vaker, ook vorig jaar. Ik ben nu gestopt, en als ik er nu achteraf aan terugdenk zie ik dat het me helemaal niet verder heeft geholpen. Ik had ook wat lastige situaties, maar door uiteindelijk gewoon te wachten is dat goed gekomen. Het lost dus niks op.

Ook wordt het binnenkort natuurlijk zomer, waardoor je gegarandeerd vrolijker wordt. En geloof me, je wil niet dat je in de zomer met korte mouwen smoesjes voor anderen moet verzinnen hoe er ‘opeens’ allemaal krassen komen.

Dus wacht het af, leg je mes in een andere kamer waar je nooit komt bijvoorbeeld. Ik wens je veel gelukt, je komt er echt doorheen, dat beloof ik.


Reageer