Vraag

ik wil mezelf pijn doen

  • 16 May 2023
  • 5 reacties
  • 66 Bekeken

Badge

Hey iedereen. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met me. Ik merk dat ik op begin te raken van alles. Ik heb veel ruzie en problemen met school, ik ben mezelf niet meer enz. En het grootste probleem wat vast zit in mijn hoofd op dit moment is dat ik een probleem ben voor mensen. Dat ik iedereen alleen maar in de weg zit en een last voor hun ben. Ik heb het gevoel dat ik dat zelfs ben voor mijn moeder, mijn allergrootste steun. Ik begin heel erg aan mezelf te twijfelen. Op school maken ze grapjes over mijn uiterlijk, wat ik niet meer als grapje zie en het word gewoon vervelend en denk er een hoop over na. Het slapen gaat nu nog wel, maar ik denk dat dat uiteindelijk ook een probleem word. Ik mag mijn telefoon ook niet bij mijn bed houden, dus ik kan als ik mij slecht voel ook niet met iemand chaten. Door dat ik nu mezelf heel erg in de weg zit, heb ik het gevoel dat ik mezelf wil snijden. Alleen lukt dat mezelf niet, omdat ik best gevoelig ben en pijn pijnlijker voelt. Maar toch wil ik het, ik probeer mezelf dan te snijden, maar meestal lukt dat niet. Ik durf het niet hard te doen, dus meestal in het niet meer dan een krasje als dat je jezelf krapt. Het is natuurlijk helemaal geen goed idee om mezelf te snijden, maar ik kan niks anders als ik mezelf niet goed voel in de avond/nacht en niemand kan berijken. Ik heb gelezen dat je om van het snijden af te komen een rubbere elastiek moet afschieten om je pols, maar ik gebruik dat nu juist om mezelf pijn te doen en schiet het zo hard mogelijk af. Heeft iemand misschien tips, wat ik kan doen als ik mezelf pijn wil doen in de avond inplaats van mezelf snijden? Ik weet het namelijk niet en zit er best erg mee.

Als je tips hebt, alvast bedankt. En als iemand ook zoon soort verhaal heeft, hoor ik het graag want ik zou je graag willen helpen ❤️

Groetjes, van mij.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen triggerende content.


5 reacties

Badge

Hey, misschien begrijpen mensen het verkeerd, maar wat ik bedoel is dat ik mezelf niet wil snijden of pijn doen, en dus tips wil hoe ik niet meer zoveel nadenk over alles.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo!

ik ken het helemaal, ik zit er zelf ook zo in vast, maar snijden doe ik bij mezelf al, en k ben meer met de laat k t maar stoppen gedachtes bezig. Dus ik heb wel wat ervaring.

als allereerst ben je helemaal geen probleem voor anderen! Ze zouden je graag willen helpen, iedereen heeft moeilijke tijden, ookal verbergen ze die erg goed.
maar het is natuurlijk echt heel slecht, en niet de bedoeling. Ik heb een vriendin die het zelf ook lastig heeft, maar wat bij mij helpt ik om voor afleiding te zoeken. Vaak dan bellen we gewoon, dan hoef ik niets te zeggen, maar praat zij. Af en toe last ze aan me voor, dat help me vaak rustig te worden. Maar op een middag kan ik ook piano spelen, dat geeft me ook kalmte in mijn hoofd. 
heb jij iets wat je leuk vind om te doen? Iets waar je met detail op kunt focussen?

ook is het goed om je in je hoofd zelf regels op te stellen, zodat het geen routine wordt. Je wilt ook niet in de problemen komen met vragen of meningen. 
 

ik hoop dat je er iets aan hebt, ajb neem contact op als het echt niet gaat, je verdient beter!

Hey,

Misschien is hulp vragen een goed idee?! Je bent echt geen last. Het is makkelijker om jezelf gedrag ‘aan te leren’, dan het weer ‘af te leren’. 

Sterkte!

Badge

Hey iedereen. Heel lief jullie reacties ik heb er echt wat aan ❤️

@OnbekendeAnnoniem  zei inderdaad ook hulp zoeken en daar ben ik mee bezig. Er komt binnen kort iemand om met mij te praten over mijn gevoelens en anderen dingen. En @Pluk ik vind het zelf ook leuk om keyboard te bespelen of te tekenen of schilderen. Heel lief jullie reacties en ik heb er een hoop aan x

liefs, van mij 💕

Hey iedereen. Heel lief jullie reacties ik heb er echt wat aan ❤️

@OnbekendeAnnoniem  zei inderdaad ook hulp zoeken en daar ben ik mee bezig. Er komt binnen kort iemand om met mij te praten over mijn gevoelens en anderen dingen. En @Pluk ik vind het zelf ook leuk om keyboard te bespelen of te tekenen of schilderen. Heel lief jullie reacties en ik heb er een hoop aan x

liefs, van mij 💕

Heel fijn!

Succes!

Reageer