Skip to main content

Ik wil mezelf echt dood hebben

• April 28, 2025
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Fristi_
Forum|alt.badge.img+1

ik weet niet waarom maar ik wil mezelf echt vermoorden ik voel me zo kut

5 reacties

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • April 28, 2025

Hoi IdkMyName,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lot (De Kindertelefoon) 

LampenKap
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 28, 2025

Ik snap je totaal. Ik heb zelf namelijk 3 keer al in het ziekenhuis gelegen door pogingen. 

Ik ga je er nu niet in lopen praten dat het leven bloemetjes en regenbogen is. Maar ik zeg wel dat het zo jammer zou zijn als nog een jong iemand zijn leven verliest. Dat iemand die misschien in een paar jaar de mooiste dingen kan creëren, de lekkerste dingen kan eten, de mooiste films kan zien dat niet meer kan. 

Ik weet niet waarom je je voelt zoals je je voelt. Maar ik snap dat die mooie dingen je misschien nu geen flikker boeien. Dat is natuurlijk ook niet nu. Maar het manifesteren van de dood, terwijl meer dan 80 procent van de pogingen falen, zorgt ervoor dat je ook niet meer kan hopen op het beste. Dat je je alleen maar kut gaat voelen. 

Probeer aub iemand in je omgeving te vertellen over hoe je je voelt. Wees lief naar jezelf en vecht door. En zoals de KT ook al zegt, je kan altijd met 113 chatten of bellen. Hun website is heel mooi en heeft misschien wel wat dingetjes die je wilt lezen. En de KT bellen of chatten kan ook. 

Heel lang, weet het, maar ik wens je veel sterkte en ik hoop echt dat je je snel wat beter voelt. Want dat verdien je :)

• May 4, 2025

Wat erg dat je zo denkt. Ik wilde ook zelfmoord plegen (heb diverse pogingen gedaan), maar het werkt toch niet. Ik werd alleen maar depressiever omdat mijn zelfmoordpogingen niet lukten. Gelukkig ben ik er nu met hulp van  een vriendin redelijk af gekomen, hoewel ik regelmatig nog steeds nare gedachten heb. Je kunt misschien met iemand gaan praten die je vertrouwt, dat heb ik ook gedaan. Of ga naar 113, die mensen kunnen je echt goed helpen (mij hebben ze ook goed geholpen). Ik kan je wel wat vertellen: hoewel je problemen niet altijd makkelijk op te lossen zijn, wordt het alleen maar slechter als je niks doet. Veel sterkte :-)

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 4, 2025

DOE GEEN ZELFMOORD HET IS NOOIT DE OPLOSSING!!! Miss zit je nu in een lastige periode van je leven(sorry ik weet echt niet hoe ik dit moet zeggen vandaar dat het zo cringe klinkt) maar je komt altijd in een betere fase! Je hebt nog een heel leven voor je. Dus doe het niet!

groetjes, ​@123Flowertje 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 5, 2025

Hey Fristi,

Ik heb geen wijze tips enzo want ik ken je niet. Maar ik hoop dat je van jezelf gaat houden en je leven leuker wordt! 💋

Liefs, xxVera