ik wil me zelf snijden

  • 17 November 2019
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Mn vriendin had laatst verteld dat ze zich zelf snijd om zich beter te voelen en dat het werkt. Ik werd niewschierig en ging vragen stellen. Nu heb ik de nijging om mezelf te snijden wat moet ik doen ik houd het tot nu toe nog wel vol maar ik maak me zorgen over mn toekomst. Ik heb best strenge ouders dus ze maken echt een iedereen groot drama ervan als ik het doe. En mn ouders zitten in de hele problemen dus een psycholoog gaat niet werken. Ik ben er net achter dat mn vriendje gay is en mn beste vriendin naar Amerika verhuisd. Kan iemand me tips geven voor afleiding of andere trucjes? Zijn er mensen met ervaringen die tips kunnen geven?


2 reacties

Hey,

 

Je zelf snijden is niet de oplossing om van je problemen af te komen!

 

Heb je met iemand erover gepraat? Dit kan bijvoorbeeld met een vriend(in), je ouders, mentor, familielid of met de leerlingencoördinator. Natuurlijk kun je ook bij de kindertelefoon terecht voor een gesprek. Praten lost niet meteen je problemen op, maar helpt wel met verwerken en is zeker een goede eerste stap voor het oplossen van je problemen.

 

Kan iemand me tips geven voor afleiding of andere trucjes

 

Je moet dingen gaan doen, wanneer je bezig bent denk je niet aan je eigen problemen. Dit kan iets simpels zijn van met vrienden naar de film gaan of game. Heb je hobby's? Dat is waarschijnlijke een goede plek voor afleiding.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Badge

Heel erg bedankt!!

Reageer