Vraag

Ik wil me niet meer rot voelen

  • 24 December 2020
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Hoi ik ben nieuw op dit forum.  Ik heb al sinds de groep 5 begeleiding voor mijn overprikkelingen en het slecht slapen. Ze hebben bij mij nooit echt vastgesteld wat het was en waarom ik het heb.  Ze hebben mij nu doorgestuurd naar een psychiater. Alleen de wachttijd is 16 weken.  Ik zit nu al dagen binnen omdat ik ook wel angststoornis heb en niet naar buiten durf. Ik slik slaappillen om mij overdag te kunnen ontspannen wat eigenlijk heel slecht is alleen ik wil me gewoon niet meer rot voelen. Iemand misschien tips voor mij, laat hey vooral weten. Alvast  bedankt 

 


5 reacties

Badge

Hoi ik ben nieuw op doet forum. Ik heb al sinds groep 5 overprikkelingen en slaapproblemen. Ik ben al lang on behandeling alleen ze weten nog steeds niet wat er nou met mij aan de hand is. Ze hebben mij door verwezen naar de psychiater alleen daar kan ik pas over 16 weken naartoe. Verder zit ik de hele dag binnen omdat ik ook een angststoornis heb. Ik slik ook de hele dag door slaappillen om te ontspannen terwijl ik weet dat dat niet goed is. Iemand tips of iemand waarmee ik kan praten laat het vooral weten.

Probeer dingen te doen waar je vrolijk van wordt en die je leuk vind.

Sterkte,

J8j8

Reputatie 3
Badge +1

Hé je hebt echt een nare situatie ik zelf heb het meeste rust met tekenen en lezen en een luisterboek luisteren.

 

Anders ga ik een game spelen of even schaken om mijn hoofd leeg te maken dat werkt meestal of gewoon siries bingichen 

Reputatie 3
Badge +1

Je situatie klinkt erg vervelend.

Ik heb ook best wel vaak last van overprikkeling en ik vind het ook erg moeilijk om mee om te gaan. 

Wat mij altijd helpt is om met mensen buiten mijn gezin te praten. Als ik afspreek met vrienden of kennissen gedraag ik me altijd wat netter en op een of andere manier voel ik me dan ook na een tijdje minder naar. Ook helpt het met angst omdat ik het gevoel heb dat ik beschermd wordt.

Ik weet niet of het mogelijk is om mensen in het echt te ontmoeten voor jou nu met corona enzo. Als het niet kan is online bellen misschien een optie.

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Jo!

 

een paar tips

Ga gamen

luister muziek

praat met mensen die je echt vertrouwd

ga sluipschutters kijken

ga banjomovies kijken

ga kijken naar een caberatier

als je nog wat extra dingen wil die je kan doen stuur maar een bericht en als

je met mij of iemand anders op het forum wil

praten stuur gerust een bericht

Reageer