ik wil iets anders dan mijn ouders

  • 5 October 2019
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi, ik zit nu in 4vwo en het gaat allemaal heel goed met school maar dat is nou pressies het probleem. Mijn ouder verwachten dat ik een of andere universitaire studie ga doen en dat ik daar ook weer een van de beste zal zijn. Maar dat is niet wat ik wil. mijn grootse droom is dat ik in musical mag spelen en ik zo dus ook graag een theater opleiding willen doen maar dat durf ik mijn ouders niet te zeggen want ik ben bang dat ze dat niet willen en allen maar zouden vinden dat ik mijn slimheid weggooi. ik vind school niet echt leuk en heb allen maar het gevoel dat ik het puur doe om mijn diploma te halen. dus ja......

1 reactie

Komt goed!

Als dit je passie is moet je er voor gaan! Maar misschien is het verstandig om naast school toneel te doen. Als een soort profecionele hobby. In de musical wereld heb je niet echt garantie op een baan, je hangt daar van geluk af. Daarom is het verstandig om door te leren. Als je een goed diploma hebt, kun je in bijna elke sector wel aan de gang. Zo ben je zeker van een baan. En is de kans heel groot dat je het werk kan doen wat je leuk vind, naast je echte passie. Veel mensen vinden hun hobby ook leuker, als hun inkomen er niet van af hangt.

Ik ben het dus eigenlijk een met je ouders, maar leg het iets breder uit.

Natuurlijk moet je doen wat je gevoel zegt. Alleen de meeste die naar een theater school gaan, gaan later in het leven (tussen de 2/5 jaar later) toch opnieuw de schoolbanken in. Omdat toneel veel leuker is als je je eigen geen druk hoeft te maken, over dat je misschien een paar maanden werkeloos bent. Want je moet ook maar net uitgekozen worden bij de audities van een goeie musical, waar je je brood mee kunt verdienen.

Vinden je ouders dat je een hoger niveau aan kan? Zeg dan dat je cijfers misschien hoog zijn, alleen je er heel erg je best voor doet, met bloed zweet en tranen. Dan kun je alvast een beetje toneel oefenen😜

Ik hoop dat je hier wat aan hebt


Groetjes,
LVA

Reageer