Skip to main content
Vraag

Ik wil graag vriendinnen maken maar weet niet hoe

• September 27, 2025
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2

Hoii,

Ik heb weinig vriendinnen, (3 maar ik spreek maar een paar keer per maand met ze af contact is verder wel goed maar we zeggen soms iets) dus ik ga vaak gewoon zelf allerlei dingen doen zoals fietsen , buiten spelen, of naar winkeltjes. Ik kan er verder op zich wel positief in kijken want ik denk 'er zal ooit wel een moment komen dat ik een beste vriendin krijg',  maar mijn moeder loopt juist steeds te zeuren dat ik alles alleen doe, terwijl ze er zelf voor heeft gezorgd dat ik nul vrienden overhield (want toen ik mag op de basisschool zat had ik veel vriendinnen maar die zaten allemaal in een lagere groep, nu ben ik naar de eerste en al mijn vriendinnen zitten nog in groep 7 dus ik zie ze veel minder 😭. En ik mocht zeg maar ook niet een jaar blijven zitten zodat het wel bij ze in dezelfde klas zat) en mijn moeder weet heel goed dat ik niet goed ben in vrienden maken. 

Maar nu vind ik het toch wel allemaal een beetje vervelend worden wat ik wil heel graag dingen doen met vriendinnen  )( nu doe ik altijd alsof ik een beste vriendin heb, dat vind ik op zich ook wel oke maar het is niet het leukste) en in principe speelt dit probleem al mijn hele leven, dus ik wil nu toch actie ondernemen, wat moet ik doen?

2 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 27, 2025

Hoi, is het een idee voor jou om ergens bij te gaan? Sport, hobby club, scouting of zulke organisaties. Er is heel veel aanbod. Van dam- en schaakclub tot vogel spotters tot zwemvereniging of boogschieten en noem alles maar op. Er is vast en zeker wel iets te vinden waar jij je thuis kunt voelen en waar je mensen ontmoet die met je klikken. Lukt je zeker! 

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 28, 2025

Hoi houd je ergens speciaal van? Lid worden van een club zou dan kunnen. Of in de pauze met kinderen gaan praten die zelf ook wat alleen zitten. Activiteiten doen met andere kinderen.  Er is vast wat voor je. En dan maak je nieuwe vrienden! Groetjes Tjempie xxx