ik wil graag afvallen

  • 28 October 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hooii!

ik wil heeel graag afvallen, want ik vind mezelf echt heel lelijk en veel te dik.(sorry als dit beledigend overkomt voor mensen die misschien zwaarder dan mij zijn, iedereen zegt altijd tegen mij dat ik helemaal niet dik ben maar ik zie mezelf gewoon dik en dat wil ik veranderen dus ik wil afvallen) heeft iemand tips?

ik ben een meisje van 14 jaar, 1.69 meter lang, en ik weeg ongeveer 49 kilo, soms wat meer soms wat minder.

ga alsjeblieft niet zeggen zo van “maar je hoeft helemaal niet af te vallen, je bent mooi zoals je bent!!”  das echt onzin, ik bedoel ja je bent mooi zoals je bent, maar als ik wil afvallen dan doe ik dat gewoon, en als het niet lukt, dan vraag ik om hulp. ik ben eigenlijk al best trots op mezelf dat ik om hulp vraag, meestal wil ik alles zelf doen maar ja het lukt gewoon ff niet met het afvallen, dus als iemand kan helpen, graag!

 

de groetennn


2 reacties

Hoi @anoniem.19 ,

Ik heb zelf ondergewicht (ik weeg 43 kilo, en ben ook 1.69) . Ik moet nu juist aankomen en dat is best lastig. Mijn spijsvertering is het behoorlijk ontwend, ik zit snel vol en mijn buik zet dan helemaal op. Voordat in weer op gezond gewicht zit gaat het maanden duren en alle klachten die ik heb zullen ook nog wel even blijven. En die zijn best pittig, ik kan bijna niks op dit moment. Mijn conditie is kut en ik heb regelmatig het gevoel flauw te vallen

Ik snap je echt, maar weet , je bent al heel licht en die ellende die je krijgt bij afvallen is het niet waard. En bovendien je zult waarschijnlijk toch weer aan moeten komen. Net als ik nu.

Ik hoop dat je gewoon gaat accepteren hoe je gewicht nu is.

Groetjes!

 

Reputatie 7
Badge +9

ik snap dat je zegt dat je wilt afvallen. ik ga niet zeggen dat je dat niet moet doen. wat ik wel zeg is dat je een mooi gewicht hebt. een beetje op het randje maar verder goed. ik heb een beetje voor jouw op internet gezocht en ik heb dit gevonden 

Hoe blijf je op gezond gewicht? (12-18 jarigen) | Voedingscentrum

misschien zie je er wat lekkers tussen. ik heb ook nog (ergens) een folder liggen van de huisarts (ik zit met hetzelfde probleem als jij). ik kan die folder opzoeken en een foto ervan maken als dit niet werkt.

probeer trouwens niet als ik te stoppen met eten, want dat werkt niet en het doet pijn.

Reageer