Skip to main content

Ik wil geen vrienden meer zijn, en ik ben depressief

• November 3, 2025
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dag kinderforum,

Ik weet het echt niet. Kunnen jullie mij echt tips geven?

Ik heb nog altijd probleempje. Het is van deze hier: 

D

Dus persoon b heeft een bericht gestuurd naar persoon a. En persoon b zegt wil je aub stoppen met dingen over mij en ik (dus ik zelf) op een forum te plaatsen. Waarin persoon a zegt voor jou een wil, voor mij een nood. Persoon b heeft ook nog eens duidelijk gezegd dat wij geen vrienden wil mee zijn. Maar persoon b stuurt die berichten naar mij en ik voel dat da echt een aanval naar persoon a was gericht en de dag nadien heeft persoon a, persoon b geblokkeerd waarom weten we niet. Maar heb zo schrik dat die mij inelkaar ga slaan. Heb mij tijdens de herfstvakantie wel weer slechter gevoeld en de stress begint opkomen daardoor en ik weet niet echt wat ik moet doen. Want we hebben het echt heel duidelijk gezegd tegen persoon a dat wij geen vrienden meer willen zijn. Hij schrijft ook op een forum dingen op dat niet waar zijn. Persoon a zegt dat ook nu tegen iedereen van school en heb schrik dat de personen raar gaan kijken naar mij of een verkeerd beeld van mij krijgen dus ja ik wil eigenlijk ook niet naar school gaan maar ja het moet nu eenmaal wel.

Persoon a moet echt stoppen om nog vrienden te zijn/maken want er is geen mogelijkheid nog. Omdat ik persoon b en c geen vrienden willen zijn. Want vriendschap komt van 2 kanten.

Over depressief: Ik voel me al lang niet goed. Ik zou graag willen sterven. Op school word ik niet gehoord of mag ik niet praten wat er dwars zit. Ik zat eens tijdens de les te huilen en geen enkel leerkracht kwam naar mij of bood geen hulp aan! En dat raakt mij nu wel! Het doet zoveel pijn! Ik vraag me dan soms af wat doe ik hier?

Ik heb vorige jaar eens over gepraat met mijn danslesgever. Nu wil ik dit jaar nog eens over willen praten maar ben al eens geweest en die zei van ik doe dit ook niet met mijn vrienden niet maar ik wil je graag helpen maar jij moet gewoon toestaan dat ik met je ouders eens mag praten of blablabla. 

Ik ben een grote last voor iedereen. Ik ben een groot probleem voor deze wereld dus waarom zou ik dan nog leven? 

Wees gerust ik ga niets ondernemen want door mijn angsten kan ik dat niet doen. Dus zal niets ondernemen!

Ik weet het niet kunnen jullie mij tips geven of met mij eens over hebben?

Alvast bedankt!

Groetjes

Dancertje

( naam van forum weggehaald vanwege anonimiteit )

1 reactie

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 3, 2025

Hoi ​@Dancertje ,

je schrijft ‘ wees gerust, ik ga niets ondernemen’ , maar intussen schrijf je ook dat je graag zou willen sterven. Dat klinkt wel als een heel nare situatie waarin je zit.

Hopelijk krijg je nog veel reacties, maar ik wil je alvast dit laten weten: ook bij De Kindertelefoon ben je van harte welkom om eens te komen bellen of chatten, elke dag tussen 11 en 21 uur. Ik begrijp dat je uit België komt, daar kan je zoals je waarschijnlijk wel weet terecht bij Awel.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is deze hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen te bereiken via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Veel sterkte,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon