Skip to main content
Vraag

ik wil geen vrienden meer zijn

• December 28, 2025
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hoi ik ben een jongen van 16 en heb een probleem

mijn 2 beste vrienden al van sinds de basisschool had ik een tijdje al niet meer gezien vanwege school en een paar andere redenen en toen waren ze al een beet dat ik dacht dit is niet zo chill maar nu ik laatst weer met ze heb afgesproken zijn ze eigenlijk veranderd in persoon waar ik me totaal niet mee wil associëren. Je schelden nu veel met kanker en vapen, hebben het veel over mode en zijn nogal wat gemener dan eerst. Ik zou met ze gaan logeren maar ik ben daar eerder weg gegaan omdat ik me niet meer zo comfortabel voelde bij hun. ik wil nu eigenlijk niet echt meer vrienden met ze zijn allen er zitten me 2 dingen in de weg, 1.ze vinden mij wel nog aardig en willen best wel nog met mij chillen 2. Ik kan gewoon heel slecht tegen veranderingen en kan mezelf er niet overheen krijgen om ze achter me te laten en ze vergeten. 
dus kan iemand mij alsjeblieft helpen? 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 28, 2025

Ik zou het eerlijk tegen hun vertellen. Het lijkt misschien moeilijk maar dit kan juist iets goeds zijn voor jouw.

Eter
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Hoi!

Ik ken herken dit ) :

Het is erg jammer dat hij niet meer bij jou past. Ik snap dat je het heel moeilijk vind om bij hem weg te gaan, dat zou ik ook vinden.

Toch moet je het doen, als hij niet bij je past.

Probeer miss langzaam contact te verliezen. 

Bijv. Minder vaak afspreken en minder vaak appen. Ga hierbij steeds een stapje verder. Uiteindelijk zal je hem niet kwijtraken, maar ook niet meer contact mee hoeven te hebben.

Ik hoop dat dit helpt!