Skip to main content

Hi,

Ik voel me al een tijdje depressief denk ik en ja het wordt steeds erger en erger. Ik vindt mezelf niet goed genoeg en waardeloos, en het voelt alsof ik alleen maar een lastpak ben.

Ik heb al eens eerder self-harm gedaan maar het is nu steeds erger aan het worden. Ik ben ook langzaam bezig met mezelf uithongeren want ik heb het gevoel alsof het toch niet meer uitmaakt.

Sommige stemmen in mijn hoofd zijn ook erger geworden. Sommige zijn het eens dat ik dood moet en andere zijn het eens met wat ik doe(self harm) maar een paar stemmen zijn het niet eens.

Sinds gisteren zijn mijn suïcidale gedachten weer terug gekomen en ik weet niet meer wat ik moet doen.

ik leef alleen voor mijn vrienden en een beetje voor mijn familie. Maar als zij er niet zouden zijn was ik al dood geweest.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik me beter kan voelen?

Hey,

Wat naar dat je met deze gedachtes zit. Weet dat je genoeg bent. Je bent mooi zoals je bent en je bent waarschijnlijk een heel lief en leuk persoon. Het is ook al heel fijn dat je vriendinnen hebt en (lieve/leuke) familie. Misschien is het fijn om met hun te praten over je gedachten of wanneer er iets dwars zit.  Als je het gevoel hebt dat je niet hoort op deze wereld is dat een erg naar gevoel. Weet dat je altijd nog kan chatten en bellen met de kindertelefoon. Ik heb dit gedaan en het lucht erg op voor mij. Mocht je al deze bovenstaande opties niks vinden kan je ook bellen of chatten naar 133, er is ook een gratis cursus waar je aan kan meedoen (online) ik vond dat heel fijn. Alle liefde van mij ❤️


Heyy, ten eerste vind ik het al heel erg goed en knap van je dat je het durft te zeggen op dit forum! Echt heel trots😊

verder zegt dit ook dat je er wat verandering in wil dat je je zo voelt want het is echt niet oké.

je bent echt genoeg onthoud dat zeker en je leeft ook grotendeels voor je zelf en geluk is het beste wat je kan hebben.

om je wat beter te voelen is om misschien een dagboek bij te houden of elke dag wat op te schrijven waar je dankbaar voor bent op die dag.

zelf doe ik dit ook bijna elke dag en je word er van herinnerd dat er ook wat goeds is op een dag, natuurlijk kan het soms wat minder zijn maar probeer dan wat te doen wat je leuk vind, misschien houd je er van om te teken, schilderen wat creatiefs doen of misschien meer van gamen of muziek maken noem maar op 

zolang je doet waar je gelukkig van word en leuk vind om te doen.

Wat ook belangrijk is naast doen waar je gelukkig van word is in je zelf geloven dat je het kan en er ook echt voor gaan want dan lukt het je!

Wat ik heb geleerd is dat het ook heel belangrijk is om negatieve dingen in je omgeving en leven weg te zetten en beginnen aan een nieuw hoofdstuk in je leven en je gaat echt merken dat het allemaal goed komt en dat je alles waard ben

ik hoop zo dat je hier wat aan heb en niet die nare gedachtes in je houd ik weet dat het veel om te lezen is maar je heb er hopelijk wat aan 

heel veel liefs en ik geloof in je 

Xxx mij ❤️


Reageer