Skip to main content

Ik wil echt wegrennen/zelfmoord plegen

• May 18, 2026
  • 6 reacties
  • 82 Bekeken

Kianka
Forum|alt.badge.img

Ik heb echt mega veel stres dat ik het nu zelfs chronische stres kan noemen. ik wordt door niemand begrepen zelf begrijp ik mezelf niet.
Ik heb zelf gezien dat ik veel ben veranderd, ik ben meer agressiever geworden dan dat ik eerst was, ik wordt vaker boos op me ouders en dan zeg ik “ik haat jullie” of ergere dingen.
Er waren ook dingen gebeurt in die tijd dat me zo onzeker maken zoals. Laatste zaterdag ging ik met een vriendin terug van de winkel en er rende 2 meisjes naar ons toe ze schreeuwde de hele tijd mn naam. uit eindelijk stopte ik en draaide ik me om. het waren de nieuwe vriendinnen van me ex-bsf. eentje kwam zo naar me toe lopen en zei “weet je nog toen ik je lelijk had genoemd voor je eigen huis?” en ik zei niks en ze bleef maar zeggen dat ik lelijk ben en schelden met kanker en dat ik kanker mag krijgen. die andere meisje deed mee.
Na wat er is gebeurt wou ik zelfmoord plegen. ik zat te huilen de hele tijd, maar alleen me ouders waren boos op mij. ik ging de badkamer in en ik ging mezelf pijn doen. ik zei in me hoofd de hele tijd “ik wil dood, ik wil dood” en nu wil ik gaan wegrennen ver weg van de stad waar ik me niet veilig voel waar ik me nooit veiligvoelde….

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats op het forum geen triggerende content.

6 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Kianka ,

Wat ontzettend rot zeg en wat naar wat die meiden zeiden, dat is echt niet oke. 😣 ik snap dat je naar wordt van zulke stomme opmerkingen, maar zelfmoord plegen is echt niet de oplossing en ook niet om weg te lopen. Het maakt het juist groter daardoor. Heb je wel iemand die je vertrouwd? Zodat je er niet alleen mee blijf. Of lukt het misschien uit te leggen aan je ouders, zodat ze er voor je kunnen zijn en je kunnen helpen te begrijpen wat er speelt, want dat ben je echt waard en het is belangrijk om het wel te zeggen. Ik denk dat ze liever horen wat er speelt dan dat je jezelf pijn doet. Niemand wil je kwijt♥️ 

Zijn er wel dingen die op een positieve manier helpen/ fijn zijn? Zodat je dat kunt proberen op stresvolle momenten/ sh neiging, bijvoorbeeld hobby's, sport, wandelen, muziek luisteren / creatief bezig zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en de nare gedachten snel minder zijn, dat ben je zeker waard! ♥️

Veel liefs

Louise_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • May 18, 2026

Hoi Kianka,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon) 

Hey, kianka. Ik snap dat het allemaal even veel kan worden, en hoe jij het omschrijft zit je nu op het toppunt. Maar zoals boterbloempje al zei: zelfmoord is GEEN optie!!! Echt niet kianka, ookal voelt het alsof het de enige is. Heb je je vriendin al vertelt dat je suicidaal bent/sh doet? Het klinkt misschien als just meer stress, maar het helpt de mensen om je heen rekening houden met je situatie en die kunnen dan voor je opkomen en je troosten. 

En wat een kut meiden zeg. Ik snap niet hoe je zulke dingen kan zeggen tegen mensen. Wees maar bij dat het je ex-vrienden zijn, echt waar.

Ik hoop dat ik je nog vaker op het forum zie, en dan met goede verhalen :) 

Kianka
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 19, 2026

Hi ​@Kianka ,

Wat ontzettend rot zeg en wat naar wat die meiden zeiden, dat is echt niet oke. 😣 ik snap dat je naar wordt van zulke stomme opmerkingen, maar zelfmoord plegen is echt niet de oplossing en ook niet om weg te lopen. Het maakt het juist groter daardoor. Heb je wel iemand die je vertrouwd? Zodat je er niet alleen mee blijf. Of lukt het misschien uit te leggen aan je ouders, zodat ze er voor je kunnen zijn en je kunnen helpen te begrijpen wat er speelt, want dat ben je echt waard en het is belangrijk om het wel te zeggen. Ik denk dat ze liever horen wat er speelt dan dat je jezelf pijn doet. Niemand wil je kwijt♥️ 

Zijn er wel dingen die op een positieve manier helpen/ fijn zijn? Zodat je dat kunt proberen op stresvolle momenten/ sh neiging, bijvoorbeeld hobby's, sport, wandelen, muziek luisteren / creatief bezig zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en de nare gedachten snel minder zijn, dat ben je zeker waard! ♥️

Veel liefs

Ik heb minder hobbies en wat vroeger juist me blij maakte geeft me juist meer stres of het maakt me niet blij meer alleen muziek dan.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Kianka ,

Dat is rot zeg 😞 fijn dat muziek luisteren wel fijn kan zijn, je zou dit bijvoordbeeld ook kunnen doen met wandelen/ fietsen, gedachten op te schrijven/ gewoon tekenen. Gun je echt dat het beter gaat♥️

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 20, 2026

Je moet vol houden