Skip to main content

Hoi ik wil dood vanavond kan iemand asjeblieft reageren wat ik kan doen. Ik wil graag zelfmoord plegen. Ik denk er al heel lang over na. Maar ik wil het echt doen want het is thuis niet fijn en onveilig. Kan iemand wat zeggen?

 

Heyy, 

Ik hoop dat je dit nog leest, ajb doe het niet. Geef t nog een kans. Ik ben er voor je❤️
Ik hoop dat k een reactie terug krijg. 

Xx🍀

(Tovoeging: tag me ff in je bericht, dan krijg ik een mailtje en lees ik t sneller💗)


he Seven

heb je al geprobeerd om 113 te bellen of om met hen te chatten? zij kunnen je goed helpen en zorgen dat je in ieder geval deze nacht overleeft. Je kan ook morgen ofzo een psycholoog zoeken zij helpen je ook erg goed bij je problemen en je kan er ook over je thuissituatie mee praten. Of als je dit echt niet wilt kan je het tegen je mentor zeggen of anders een andere docent. 

Veel liefs en stay safe groetjes sillie78:black_heart:


Hey @Seven ,

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt, en je je thuis ook niet fijn en veilig voelt.

Zelfmoord is niet de oplossing. Je voelt je nu slecht en ziet het niet meer zitten. Maar er zijn andere mogelijkheden. 

Misschien is het een idee om het met iemand te bespreken. Dit kan opluchten en dan loop je er ook niet zo alleen mee rond. 
Je zou met iemand uit je omgeving kunnen praten, zoals: je ouders, iemand op school, een vriend/vriendin, iemand anders die je vertrouwt. Je zou ook met 113 zelfmoordpreventie kunnen bellen of chatten. Dit is gratis en annoniem, en ze zijn 24/7 bereikbaar. Het nummer is: 0800-0113 en je kan chatten via: https://www.113.nl . Je kan morgen natuurlijk ook met De Kindertelefoon bellen of chatten.

Wat je nu op de korte termijn ook zou kunnen doen om jezelf vanavond veilig te houden is:

  • afleiding zoeken. Je kunt bijvoorbeeld: tekenen, lezen, een serie kijken, muziek luisteren, een podcast luisteren of iets anders wat je leuk vindt om te doen.
  • ontspannen. Je kunt bijvoorbeeld: even een douche nemen, ontspanningsverenigingen doen, etc.
  • slapen. Als je nog wakker bent kun je proberen te gaan slapen. Dan kan je morgen verder kijken naar ze bovenstaande opties.

Wat betreft je onveilige thuissituatie. Ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is maar het klinkt niet goed. Het is belangrijk dat je het met iemand gaat bespreken. Diegene kan je helpen en er voor zorgen dat jij je weer fijn voelt thuis. Je kan bijvoorbeeld met je mentor praten, een familielid, buren, ouders van een vriend(in), etc. Het is ook een optie om met Veilig Thuis te bellen of chatten. Je kan ze 24/7 bellen op dit nummer: 0800-2000 het is gratis en kan ook in eerste instantie nog anoniem. Op werkdagen kan je met ze chatten van 09:00 tot 22:00 via deze website: https://veiligthuis.nl

Als je nu in direct gevaar bent kan je altijd 112 bellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes en sterkte!


joeeeeee


heyy,

Ik snap je en weet precies hoe je je voelt. Zelf ben ik ook depressief en snij ik mezelf en heb ik meerdere zelfmoord pogingen gedaan. maar je moet weten dat je er niet alleen voor stat ookal voelt het wel zo. IK ben er in ieder geval voor je. Ik kan je niet gaan dwingen om in leven te blijven of je tegen houden, want het blijft jou keze =, maar ik hoop dat je het niet doet.. Je bent zo veel  meer waard dan je denkt en dat je dit op het forum zet betekent toch dat je nog ergens hoop hebt en dat je nog wel ergens vertrouwen hebt dat het goed komt anders had je het niet geplaast. Dus geef het leven nog een kans. en wij zijn hier allemaal om jou te helpen. dat beloof ik :)

hopelijk is het niet te laat en lees je dit..

stay safe en heb vertrouwen <3

 

liefs secretgirl2003

 


Reageer