Skip to main content
Vraag

ik wil dood en groot probleem

• June 22, 2025
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img

heyy,

ik heb hele grote problemen ik haat mezelf echt en ik wil niet meer leven ik snijd mezelf en ik weet het niet meer nou ja.  morgen hoef ik dus maar 2 uur naar school maar mn ouders moeten ook naar school komen om dat ze een gesprek hebben met de schoolmaatschappelijk werker waar ik al heen moest ik vertel even in het kort wat er is gebeurd. dus ik had tegen mn vriendin gezegd dat ik mezelf haatte en ik mezelf snijd en dat ik al twee keer zelfmoord heb geprobeerd te plegen.  zij is naar die schoolmaatschappelijk werker gegaan. en nu moeten mn ouders dus op gesprek en gaat die smw hun morgen vertellen dat ik mezelf snijd terwijl ik dat helemaal niet wil. het probleem ook is dat dat ik mezelf haat komt door mn ouders omdat zij echt hele rotte dingen tegen me hebben gezegd de hel tijd schreeuwen mn vader als ik in de wegsta me soms schopt en mn geheimen allemaal hebben doorverteld daarom heb ik nu ook vertrouw problemen. ik vertrouwde die vriendin die ik dignen had verteld bijna helemaal maar nu durf ik niemand meer te vertrouwen. nou morgen wordt het dus verteld als ik op school zit en dan wil ik graag weglopen want ik ben heel bang voor de reactie van mn ouders en ik wil gewoon niet meer leven nou dat heeft iemand tips. want ik weet het niet meer. wat moet ik doen. sorry voor zoveel tekst.

groetjes van ...

2 reacties

Girlll
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 22, 2025

Hey lieve jij,

Wat heftig om te lezen wat je allemaal doormaakt. Echt, ik wil eerst gewoon zeggen: wat goed dat je dit hier hebt durven delen. Dat is moeilijk, zeker als je je zo alleen voelt.

Je zit duidelijk met heel veel pijn en verdriet, en dat is niet niks, maar heel normaal in je situatie. Als je ouders dingen zeggen of doen die je pijn doen, dan is dat gewoon niet oké – wat er ook gebeurt. Je verdient het om veilig te zijn, en je geliefd en gesteund te voelen. Jij bent niet de fout!

Wat je vriendin heeft gedaan, snap ik dat je dat als een soort verraad voelt. En je mag gefrustreerd zijn. Maar ik denk dat ze het juist heeft gedaan, omdat ze echt bang was om je kwijt te raken. Omdat ze om je geeft. Ze wilde je niet verraden, maar zorgen dat je hulp krijgt.

Het gesprek morgen lijkt eng, dat begrijp ik echt. Het is een grote stap die je niet wilde zetten. Maar misschien is het ook een kans dat anderen eindelijk zien dat het niet goed met je gaat, en dat je hulp nodig hebt. Niet om jou de schuld te geven, maar juist om je te helpen. En misschien ook om ervoor te zorgen dat je thuis wat veiliger wordt.

Als je nu denkt aan weglopen of niet meer willen leven… ik wil je gewoon zeggen: het hoeft niet zo te blijven zoals het nu is. Je zit vast in iets wat veel te zwaar is voor jou alleen, en dat betekent niet dat jij zwak bent – het betekent dat je meer steun nodig hebt. En die mag je vragen. Stel voor jezelf kleine doelen en probeer ernaartoe te leven: bv iets lekkers eten in de namiddag...

Er zijn mensen die er echt voor je willen zijn, ook buiten school. Bijvoorbeeld bij 113 (0800-0113 of 113.nl), daar kun je gewoon bellen of chatten. Anoniem, en zonder oordeel.

Je bent niet gek. Je bent iemand die te veel heeft moeten dragen. Maar je hoeft het niet alleen te doen.
Blijf alsjeblieft. Er is echt nog toekomst voor jou, ook al zie je die nu misschien nog niet.

Ik stuur je heel veel sterkte. En als je wil, ik ben er gewoon even om te luisteren ❤️

Liefs

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • June 22, 2025

Hoi Someone.IDK, 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lot (De Kindertelefoon)