Vraag

ik wil dood

  • 25 July 2022
  • 6 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Mijn leven heeft toch niks voor nut. Iedereen op school pest mij alleen maar. Zelfs de leerkracht heeft nog nooit eens iets goed over mij gezegt en stopt de schuld altijd op mij. Er zijn dingen waar ik super jaloers op ben maar ik weet niet hoe ik moet beginnen aan zelf verwonding.


6 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik weet wat je nu doormaakt. Ik ging sinds februari niet meer naar school, omdat ik gepest werd en heel eenzaam ben, ik kon gewoon niet meer naar school gaan, dat lukte niet meer, toen ben ik in burn out en depressie gekomen. Bij mij zeiden ze ook dat het pesten aan mij lag, omdat ik het zogenaamd anders opvatte. Je mag echt NIET opgeven! Dan laat je ze winnen, je bent echt veel sterker dan je denkt! Je moet je leven echt niet beëindigen door onzekere mensen die alleen maar jaloers op je zijn en jouw hebben uitgekozen om naar beneden te halen om zichzelf sterker te voelen, dat is het echt niet waard!! Zoek alsjeblieft hulp! Je moet een afspraak maken bij de huisarts, die kan je helpen en doorverwijzen naar een psycholoog. Ik weet dat je niks voelt, ik weet dat je niet meer weet wat het leven nog voor zin heeft, ik weet dat je dood wil, ik weet dat je bang bent voor wat er gaat komen, ik weet dat je geen toekomst meer voor je ziet en ik weet dat je alles somber in ziet, je bent echt niet de enige en je staat er echt nooit alleen voor!!! Er komt een dag dat alles wat ik net heb opgenoemd weg gaat! Ooit komt het goed en ben je af van alle pijn en dan kijk je later als je volwassen bent terug en denk je: wat ben ik ongelooflijk trots op mezelf, ik was toen nog zo jong en heb niet opgegeven en heb nu en ga nog allemaal bijzondere dingen meemaken! Geloof me, die dag komt er zeker, zolang je maar niet opgeeft! Je kan nog heel veel ontdekken en bereiken in het leven! Ik weet dat je dat niet kan voelen, maar neem het gewoon van mij aan en zie het als een feit, gewoon als iets dat echt gaat gebeuren. Met mij gaat het al iets beter nu, dus het kan echt! Je moet vertrouwen en geduld hebben en volhouden, alles wat je nu doormaakt laat je alleen maar sterker maken!!! En je bent nu ook al echt heel sterk, dat weet ik! We kennen elkaar niet eens, maar ik zie nu al dat je echt heel sterk bent, dat zie ik alleen al aan je topic. Je hebt het niet eens door, maar om zo'n topic aan te maken is heel heel veel moed voor nodig! Je kon ook gewoon denken van: ach laat maar. Maar je hebt toch een topic aangemaakt, dus ergens zie je eigenlijk toch nog wel hoop, anders zou je deze topic niet aangemaakt hebben, daarom ben ik trots op je. En blijf anders voor mij, ik zou het heel erg vinden als je dood zou gaan!! Bel direct 112 als je op het punt staat om zelfmoord of zelfverwonding te plegen. Als je last hebt van zelfmoordgedachtes kun je ook nog volledig anoniem 24/7 bellen/chatten met 113, alleen er over chatten/praten met iemand kan al helpen! Wat ik altijd doe als ik een zelfmoordgedachte heb is een motivational speech luisteren, die kun je gewoon op youtube op zoeken en wat ik ook doe is muziek luisteren met waar dan zo'n boodschap in zit dat je niet moet opgeven. Dit liedje helpt misschien ook bij jou: just hold on van presence. 

ONTHOUD DAT DE BELANGRIJKSTE DINGEN TER WERELD ZIJN BEREIKT DOOR MENSEN DIE DOORZETTEN TOEN ER GEEN HOOP MEER BLEEK TE ZIJN!! UIT MOEILIJKHEDEN ONTSTAAN WONDEREN EN IEMAND DIE NOOT OPGEEFT IS NIET TE VERSLAAN!!! GELOOF DAT JE HET KUNT EN JE KUNT HET!! NEVER NEVER NEVER GIVE UP!!!

 

Ik geloof in je!!

:)

EEM 37

 

Reputatie 7
Badge +9

Niet doen misschien kan je vragen of je naar een andere school kan 

Reputatie 3
Badge +1

@EEM37 


Dankjewel. Ik zal proberen de tips te onthouden. Van school veranderen gaat denk ik niet echt helpen want bijvoorbeeld mijn ouders en zus geloven mij echt nooit. Elke dag wordt verpest door iemand. Ik ga al naar een psycholoog voor iets en die heeft mij al eens gevraagd of ik zelfmoordgedachten had en ik zei nee omdat ik het niet durf te zeggen. Ik heb het gevoel en weet bijna zeker dat mensen mij zien als gewoon niks. Ik heb al van alles geprobeerd en niks helpt. Alles wat ik op dit moment nog wil is gewoon op mijn kamer en niks anders. Ik wil nooit meer iemand zien in het echt.

Reputatie 4
Badge +3

@EEM37


Dankjewel. Ik zal proberen de tips te onthouden. (….) 

Alles wat ik op dit moment nog wil is gewoon op mijn kamer en niks anders. Ik wil nooit meer iemand zien in het echt.

Het beste is eigenlijk om elke dag naar buiten te gaan en dan te gaan wandelen ofzo, het leidt je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan. Elke dag is denk ik nog wel te veel misschien, maar je kan ook eerst eens 1 dag in de week naar buiten gaan en dan later als het lukt meerdere keren per week. En als het een keer niet lukt om naar buiten te gaan is dat ook helemaal niet erg, het lukt mij ook best weinig om naar buiten te gaan, maar ik probeer het meestal wel te doen, vooral nu met het mooie weer (als het mooi weer is lukt het mij veel beter).  Dus niet slecht voelen als het een keer niet lukt, het gaat er om dat je het probeert. Ik vind het zelf ook heel moeilijk en doe het ook niet altijd, maar het is wel goed om te doen, dat is wetenschappelijk bewezen, dat beweging helpt. 

Reputatie 7
Badge +6

@DubbelAnoniem 

Hoi,

Wat moeilijk voor je, dat je veel bent gepest, en ook dat je thuis niet wordt gesteund. 
.zoals @EEM37 al heel goed aangeeft, kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen.

Sterkte! 
Mariska (De Kindertelefoon)

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey DubbelAnoniem,

Wat vervelend dat je gepest wordt!

Zoals EEM37 al zei, het gaat echt wel over, hoe erg het ook is. Probeer er met iemand over te praten, zoals een vriend(in), ouders of iemand van school die je wel vertrouwd. Er zijn altijd mensen die om jou geven! Jij bent echt niet niks!

Als het niet lukt om het tegen je psycholoog te vertellen kan je misschien een e-mail, appje of brief naar je psycholoog sturen. Dan kan je precies opschrijven wat je wilt, en is het ook in één keer gedaan.

Wat je ook kan helpen is opschrijven hoe je je voelt. In losse woorden, een verhaal(tje) of tekening, als je maar een beetje het gevoel hebt dat je je gevoelens uitdrukt of laat zien, kan het best fijn zijn.

Probeer ook dingen te doen die jij leuk vindt. Dat kan je afleiden als je je even rot voelt.

Ik weet hoe fijn het lijkt om niet te bestaan/dood te zijn, maar alsjeblieft, pleeg geen zelfmoord! Het wordt altijd wel beter, ook al voel je je zo slecht. Het lijkt misschien de oplossing, maar dat is het echt niet.

Ik hoop dat je je snel weer fijner voelt!

Groetjes iemand.

Reageer