Skip to main content
Vraag

ik wil dood

• July 25, 2022
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

DubbelAnoniem
Forum|alt.badge.img+2

Mijn leven heeft toch niks voor nut. Iedereen op school pest mij alleen maar. Zelfs de leerkracht heeft nog nooit eens iets goed over mij gezegt en stopt de schuld altijd op mij. Er zijn dingen waar ik super jaloers op ben maar ik weet niet hoe ik moet beginnen aan zelf verwonding.

5 reacties

• July 25, 2022

Niet doen misschien kan je vragen of je naar een andere school kan 

DubbelAnoniem
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 25, 2022

Dankjewel. Ik zal proberen de tips te onthouden. Van school veranderen gaat denk ik niet echt helpen want bijvoorbeeld mijn ouders en zus geloven mij echt nooit. Elke dag wordt verpest door iemand. Ik ga al naar een psycholoog voor iets en die heeft mij al eens gevraagd of ik zelfmoordgedachten had en ik zei nee omdat ik het niet durf te zeggen. Ik heb het gevoel en weet bijna zeker dat mensen mij zien als gewoon niks. Ik heb al van alles geprobeerd en niks helpt. Alles wat ik op dit moment nog wil is gewoon op mijn kamer en niks anders. Ik wil nooit meer iemand zien in het echt.

• July 25, 2022

Dankjewel. Ik zal proberen de tips te onthouden. (….) 

Alles wat ik op dit moment nog wil is gewoon op mijn kamer en niks anders. Ik wil nooit meer iemand zien in het echt.

Het beste is eigenlijk om elke dag naar buiten te gaan en dan te gaan wandelen ofzo, het leidt je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan. Elke dag is denk ik nog wel te veel misschien, maar je kan ook eerst eens 1 dag in de week naar buiten gaan en dan later als het lukt meerdere keren per week. En als het een keer niet lukt om naar buiten te gaan is dat ook helemaal niet erg, het lukt mij ook best weinig om naar buiten te gaan, maar ik probeer het meestal wel te doen, vooral nu met het mooie weer (als het mooi weer is lukt het mij veel beter).  Dus niet slecht voelen als het een keer niet lukt, het gaat er om dat je het probeert. Ik vind het zelf ook heel moeilijk en doe het ook niet altijd, maar het is wel goed om te doen, dat is wetenschappelijk bewezen, dat beweging helpt. 

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • July 25, 2022

@DubbelAnoniem

Hoi,

Wat moeilijk voor je, dat je veel bent gepest, en ook dat je thuis niet wordt gesteund. 
Je kan voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen.

Sterkte! 
Mariska (De Kindertelefoon)

• July 26, 2022

Hey DubbelAnoniem,

Wat vervelend dat je gepest wordt!

Het gaat echt wel over, hoe erg het ook is. Probeer er met iemand over te praten, zoals een vriend(in), ouders of iemand van school die je wel vertrouwd. Er zijn altijd mensen die om jou geven! Jij bent echt niet niks!

Als het niet lukt om het tegen je psycholoog te vertellen kan je misschien een e-mail, appje of brief naar je psycholoog sturen. Dan kan je precies opschrijven wat je wilt, en is het ook in één keer gedaan.

Wat je ook kan helpen is opschrijven hoe je je voelt. In losse woorden, een verhaal(tje) of tekening, als je maar een beetje het gevoel hebt dat je je gevoelens uitdrukt of laat zien, kan het best fijn zijn.

Probeer ook dingen te doen die jij leuk vindt. Dat kan je afleiden als je je even rot voelt.

Ik weet hoe fijn het lijkt om niet te bestaan/dood te zijn, maar alsjeblieft, pleeg geen zelfmoord! Het wordt altijd wel beter, ook al voel je je zo slecht. Het lijkt misschien de oplossing, maar dat is het echt niet.

Ik hoop dat je je snel weer fijner voelt!

Groetjes iemand.