ik wil dood

  • 20 June 2022
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik wil zelf moord 


5 reacties

waar kan ik praten over mn gevoelens anders dan 113? want daar willen ze dat je door de crisis heen kunt komen, ik chat al vaker met mn vriendin maar ze reageert niet echt heel jammer

Reputatie 7
Badge +7

waar kan ik praten over mn gevoelens anders dan 113? want daar willen ze dat je door de crisis heen kunt komen, ik chat al vaker met mn vriendin maar ze reageert niet echt heel jammer

Hoi, 

Je kan ook overdag bellen of chatten met de kindertelefoon. Ik heb 1 keer gechat en ben daardoor op het forum gekomen, ze zijn erg behulpzaam bij de KT.

Verder kunnen we je geen advies geven om uit het leven te stappen, maar dat snap je denk ik wel. Iedereen hoopt dat je op een veilige plek bent en goed in je vel zit.

Hey Jim,

Ik zie je topic en ik merk dat ik graag iets voor je wil doen maar ik weet niet zo goed wat. Ik weet niet hoeveel je aan mijn gedachten hebt maar ik wil ze toch graag delen.

Je hebt niet uitgelegd waarom je zelfmoord wilt plegen maar ik denk dat het belangrijk is om je te realiseren dat niet iedereen in de wereld slecht is. Er zijn genoeg mensen die je kunnen steunen. Denk aan bijvoorbeeld een decaan op school of je mentor. Als je je slecht voelt door één persoon, negeer die dan gewoon, ga naar de volgende, maak nieuwe vriend(inn)en. Ik weet dat dat best wel moeilijk kan zijn, maar het is zeker de moeite waard.

Ook kan het helpen om gewoon je hart te luchten aan random personen (waar je alles kan zeggen zonder consequenties), bijvoorbeeld hier aan de kindertelefoon. Ik kan je ook doorverwijzen naar een app Tandem, daar kun je praten met allemaal mensen uit andere landen die je nooit zal ontmoeten. Als je daar gewoon een account aanmaakt met een random profielfoto/ naam kun je daar misschien ook wat meer, leuk, sociaal contact hebben.

Ik zou je graag mijn nummer geven om je te kunnen steunen, maar dat is tegen de richtlijnen van de kindertelefoon. Ik hoop echt dat je hier iets aan hebt of dat je iemand kan vinden waar je echt iets aan hebt. Zorg dat je geluk en plezier blijft hebben in het leven.

 

“There's no fear when you're having fun.”

Hi, bedankt voor de reacties. Ik voel me de laatste tijd gewoon heel verdrietig over dat ik als laatste geluk iets leuks wil doen, maar ik denk steeds aan de nare woorden die gezegd werden. Ik doe mezelf vaker pijn en ik weet dat er een beetje hoop is voor mij ,maar toch voel ik me helemaal gebroken en wil ik niet door blijven vechten tegen de buitenwereld ik ben moe aan het worden..  

Als ik te horen zou krijgen dat er een vriend/vriendin voor me klaarstaat, dan voel ik me heel ontroerd en wil ik gaan huilen. Er waren vriendinnen die vorig jaar wel wisten over dat ik me heel somber had gevoeld en ik denk wel eens terug aan die tijd. 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @jiminiex 

Ik zou zo graag willen om je een knuffel te geven. Jij krijgt een onlineknuffel van mij :)

Zelfmoord is nooit een optie.  Zelfmoord is opgeven. Ik weet heel zeker dat je sterk bent. Mensen die nare woorden tegen je zeggen zijn helemaal niet waard. Wees sterk. Laat die nare herinneringen. Ik weet zeker dat je het kunt. Er zijn moeilijke tijden. Maar die gaan wel eens voorbij 

Jij bent prachtig en lief, dus als je jezelf pijn doet. Doe je eigenlijk een prachtige pareltje pijn. Je bent prachtig zoals je bent. Zelf pijn is daarom zonde. 

 

Nova

Reageer